Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Du. En balrog kan ta en sån i armbrytning alla dagar i veckan.
Fast min pappa är starkare än din!
 
F fribygg skrev:
FRA har självklart övervakat ditt golvbyte
Ja den enda myndigheten som lyssnar på medborgarna
 
  • Gilla
  • Älska
Turbo_Tail och 7 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Fattar du?
Nä, gör det nått?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Så då kopplar jag bara bort elelementet i källaren? Eller räcker det att dra ur jorden?
@El-Göken 99:
Slu ta nu det ä far likt. Ring en el ek tri ker
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Så då kopplar jag bara bort elelementet i källaren? Eller räcker det att dra ur jorden?
Nej, du måste bygga om till vattenburet
 
Nu har jag löst mörkret i installationen!

Följdfråga: måste man ha tillstånd för sådant svartbygge?
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Henningelvis och 3 till
  • Laddar…
Jag frågade min elektriker om han verkligen var tvungen att använda blåbruna sladdar överallt, för vi har faktiskt grön el, och då kan han väl använda sladdar för det tycker jag. Men han bara svor åt mig och sa att jag var dum i huvudet.

Får verkligen hantverkare bete sig hur som helst?

Jag skrev faktiskt i beställningen att han inte får handla på al Cells heller (jag vet, det är inte PK, men terrorhotet finns ju på riktigt och det är ju ändå mina pengar) och när jag påpekade att han nog ändå gjort det muttrade han något om hissar som går hela vägen upp och hästar i stallet, sen gick han bara.

Så nu är allt mörkt och det börjar bli lite kallt och han svarar inte när jag ringer eller mejlar.

Har firman gått i konkurs tror ni? Hur vet man det? Jag både hoppas att dom gjort det och att han ska göra klart om ni förstår.

Tror ni jag kan göra resten själv om jag köper gröna sladdar, och får man rotavdrag även om dom gått i konkurs eller man vägrar betala fakturan?

Bild på avskalad elektrisk kabel med två blottade trådar mot ett trägolv.
Såna här sladdar är det
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Vilken budget har du? Det första du måste göra är att ha en dedikerad server. Till den måste du ha ett serverrum med batteribackup. Servern måste fungera i alla lägen, även när övriga huset är strömlöst.
Redundans! 👌
 
P Pin skrev:
Nu har jag löst mörkret i installationen!

Följdfråga: måste man ha tillstånd för sådant svartbygge?
Du har min välsignelse, det borde räcka om du inte kommer i kontakt med jord.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
@El-Göken 99:
Slu ta nu det ä far likt. Ring en el ek tri ker
om det är far likt, så är det släkt. Inte konstigt att det då blir mörkt.,
 
  • Haha
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Misstänkt att polisen styrs av moderater nu vet jag
Vad vet du ❓
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag frågade min elektriker om han verkligen var tvungen att använda blåbruna sladdar överallt, för vi har faktiskt grön el, och då kan han väl använda sladdar för det tycker jag. Men han bara svor åt mig och sa att jag var dum i huvudet.

Får verkligen hantverkare bete sig hur som helst?

Jag skrev faktiskt i beställningen att han inte får handla på al Cells heller (jag vet, det är inte PK, men terrorhotet finns ju på riktigt och det är ju ändå mina pengar) och när jag påpekade att han nog ändå gjort det muttrade han något om hissar som går hela vägen upp och hästar i stallet, sen gick han bara.

Så nu är allt mörkt och det börjar bli lite kallt och han svarar inte när jag ringer eller mejlar.

Har firman gått i konkurs tror ni? Hur vet man det? Jag både hoppas att dom gjort det och att han ska göra klart om ni förstår.

Tror ni jag kan göra resten själv om jag köper gröna sladdar, och får man rotavdrag även om dom gått i konkurs eller man vägrar betala fakturan?

[bild]
Såna här sladdar är det
Helt fel du ska ju ha grön till grön el och svart till när det lyser mörkt. Blå duger bara till vatten och brun är ju till för jordel
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Helt fel du ska ju ha grön till grön el och svart till när det lyser mörkt. Blå duger bara till vatten och brun är ju till för jordel
Tack! Tänker precis samma!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Nej, det går inte kalla det dolt fel.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad vet du ❓
Att moderaten drar i trådarna. När sanningen nalkas blir tråden lika stängd som en polisstation i glesbygden.
Nej vi behöver svarta gendarmer. eller gender armé. Det skulle sätta medelålders vita män på plats.
Eller förresten vad var frågan?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.