N nissenhj skrev:
Något som jag ser som positivt och långsiktigt är att de har allt under samma tak. De behöver inte hyra underentreprenörer.
Finns både fördelar och nackdelar med allt här i världen. Hur det kommer gå för alla solcellsföretag är det inte många som har en spåkula för att kunna bedöma från.
 
M mortimer skrev:
Finns både fördelar och nackdelar med allt här i världen. Hur det kommer gå för alla solcellsföretag är det inte många som har en spåkula för att kunna bedöma från.
Precis!
 
Mikael_L
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
... montera själva cellerna eller ens koppla in dom med kontaktdonen som sitter p
Detta har elsäkerhetsverket förtydligat de senaste åren.
Ja ESV har förtydligat detta.
Men det har dock inte körts genom någon domstol än, så ESV juridiskt har på fötterna för sin tolkning.
Jag menar bara att ESV gör ju lite tolkningar då och då som nog är lite på gränsen, och det är först när en domstol har skapat ett prejudikat som vi vet ifall ESV har tolkat lagrummet rätt.

Jag tror dock inte att vi har någon kö med frivilliga som är sugna på att testa regeltolkningen såsom en part i domstolen.
Och mest kanske det faller på att man öht inte får någon elektriker att installera resten för att sen anmäla arbetet.

Men, det ESV säger är inte lag, utan tolkning av lag, och ibland är de ute i tassemarkerna och snurrar.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.