A
En apple altså?
 
electroluxaren skrev:
En apple altså?
Japp. Nu 6 år gammal och fungerar som den var ny, så någon har tydligen skött kvalitetskontrollen.
 
A
Och. Laddaren har inte brunnit?
 
electroluxaren skrev:
Och. Laddaren har inte brunnit?
Nope. De flesta fall med laddare som brunnit har varit där folk köpt eftermarknadsprylar av okänt fabrikat från kina. Men det skriver de aldrig om i pressen. Dessutom händer det för flera fabrikat, men pressen gillar att hata iphone :)
Ska erkänna att batteriet i min håller lite sämre än när den var ny, men annars funkar den fint.
Nog om OT. Det finns andra bra telefoner också. Tror jag... :)
 
Jo ,som sagt ,Baxi har denna i sitt sortiment ,så det borde väl vara någon sort bekräftelse på att det är helt ok grejor!
Dom vill nog inte svärta ner sitt anseende ,pga av en l/v-pump
Jag skulle kunna köpa annat fabrikat ,o montera själv ,men saken är den att jag vill ha någon att gnälla på ,om det inte funkar!
O jag jobbar som servicetekniker ,o reparerar ,säljer o underhåller.
Jag har valt att sälja saker ,som jag vet fungerar ,att göra annat ,vore att skjuta mig själv i foten!
O jag tvivlar inte på rörisen i det hänseendet.
Nog diskuterat om det ,vi kommer inte längre tror jag ,trots alla olika åsikter!
Jorden är rund ,o 1 kg ,är alltid 1 kg ,o det spelar ingen roll var på klotet du är ,om man bortser från länder som ligger väldigt högt då ;)
O det gäller även värme/kyla , -15 är lika kallt på hela jorden!
God fortsättning!
 
Jag tycker du ska slå till. Sen rapporterar du regelbundet här på forumet hur bra den funkar.
 
A
Egentligen så låter det som om du redan från början bestämt dig och bara vill få en bekräftelse.
Mycket luft vatten kommer från PRC och klart att man som tekniker är nyfiken på detta, Jag får mail nästan varje dag därifrån om detta.
Med tanke på barnarbetarnas lön så betingar slikt objekt aldeles för mycket här i sverige.
Det är min overifierade bedömning att importören lägger på minst 300% här i sverige för att förutom vinst även täcka garantirep.
 
Till viss del har jag bestämt mig ,men ville bara ha lite respons från någon som kör den.
Det finns ju olika nivåer av kinagrejer.
Gree till exempel ,är så vitt jag vet kinesisk ,o vi har kört sådana l/l ,på jobbet i flertal år ,utan någon tillstymmelse till behov av service.
Men det är väl just det ,skillnaden på kvaliteten är stor.
 
hsd
electroluxaren skrev:
Egentligen så låter det som om du redan från början bestämt dig och bara vill få en bekräftelse.
Mycket luft vatten kommer från PRC och klart att man som tekniker är nyfiken på detta, Jag får mail nästan varje dag därifrån om detta.
Med tanke på barnarbetarnas lön så betingar slikt objekt aldeles för mycket här i sverige.
Det är min overifierade bedömning att importören lägger på minst 300% här i sverige för att förutom vinst även täcka garantirep.
Jag håller med Dig, det finns inget människovärde i prc, men i de allra flesta produkter med svenska japanska europeiska amerikanska varumäkesnamn är det kinakomonenter i och många är helt producerade samt utvecklade i prc
Därav min kommentar om mobiltelefonerna
Alla vet väl att Volvo är kinesiskt numera...
 
Nu har jag beställt pumpen i alla fall ,o installation inom ett par veckor ,så det ska bli spännande!
Tänk om det är skräp? Eller tänk om det funkar skitbra!
Det får vi se det ;)
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
A
Det fungerar säker skitbra, ett tag i alla fall...
 
Tack för dina stöttande ord ,o din positiva attityd ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Jag sågar inte den ännu iaf, då jag vet för lite om modellen.
Men ser fram emot en recension när den blivit installerad
 
Det ligger lite i sakens natur att vara lite skeptisk.
Precis som jag är oerhört skeptisk till bilar som Dacia t.ex
För är det märkbart mycket billigare än andra "kvalitetsmärken" ,så kan det ju inte vara lika bra?!
Rumäner är mer känt för annat ,än kvaliteten på saker dom gör.
O är då utgångsmaterialet Renault ,så skulle även jag vara smått negativ :)
Nu drog jag mig utanför tråden igen.....
 
A
D DalslandAnders skrev:
Tack för dina stöttande ord ,o din positiva attityd ;)
Jag är helt övertygad om att du genom dina erfarenheter som du får på denna pump kan upplysa oss andra hur fel vi har
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.