Tråden fyllde inte sitt syfte....
Läser man en tråd om märken som är erkänt bra ,så läser man ju bara om en massa problem ,o det beror ju på att dom som är nöjda ,dom håller tyst.
Så det är dumt att fråga något sådant här egentligen ,för det är samma sak ,man får bara svar från dom som är missnöjda.
Antingen får man chansa ,o hoppas att man slipper skriva en tråd över hur dåligt det fungerar.
Eller så köper man ett etablerat märke ,o riskerar att man kanske behöver skriva en tråd om hur missnöjd man är.
Det är väl så det fungerar? :)
 
Men än så länge har ju ingen missnöjd kund skrivit om denna så då är det troligen mest positivt.;)
 
hsd
Ni som nervärderar kinatillverkning, var är era mobiler tillverkade
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
A
Kumla respektive Linköping.
Batterierna till telefonerna som till skillnad från kinesiska inte brinner eller exploderar är tillverkade i Arboga respektive Halstahammar.
Men detta är helt off topic.
Jag skickar gärna PM med lista över alla made in PRC prdukter jag provat och hur länge de höll samt vad som tog livet av dessa.
En modell av de värmepumpar jag sysslar med har en fläktmotor i utedelen tillverkad där borta. Tredje bytet är viinne på nu...
 
electroluxaren skrev:
Kumla respektive Linköping.
Batterierna till telefonerna som till skillnad från kinesiska inte brinner eller exploderar är tillverkade i Arboga respektive Halstahammar.
Men detta är helt off topic.
Jag skickar gärna PM med lista över alla made in PRC prdukter jag provat och hur länge de höll samt vad som tog livet av dessa.
En modell av de värmepumpar jag sysslar med har en fläktmotor i utedelen tillverkad där borta. Tredje bytet är viinne på nu...
Jag är imponerad om du fortfarande använder en Kumla-tillverkad mobiltelefon... :love:

Både av kvaliteten, och beslutsamheten att inte delta i konsumtionshetsen....

Jag minns inte exakt när de flyttade produktionen från Kumla till Linköping, men jag flyttade från Kumla 2006 (och då var telefontillverkning glömt sedan länge), och enligt internet lade man ner tillverkningen i Lkpng 2001 .. Kan det ha varit i slutet av 90-talet nångång?
 
  • Gilla
  • Haha
Slaktarn1 och 1 till
  • Laddar…
Det är inga större problem med saker tillverkade i Kina. Problem är det om dom dessutom är konstruerade där...
 
Som sagt, tråden fyller inte sitt syfte.
Det handlar mer om att kineser, varken kan tillverka, eller konstruera saker som fungerar utanför landsgränsen ;)
Skämt åsido, jag är helt inne på att det inte är samma effektivitet som i en pump av ett mer etablerat märke.
Det jag ville veta i denna tråden, är om någon här har en sådan pump, o vad den personen tycker om den.
O googlar man, så finns ju något inlägg, så det finns ju någon iallafall.
Men inga frekventa inlägg, vilket då bör innebära att det fungerar, alternativt att dom skäms!
Söker man på CTc, Nibe, m.fl så får man ju mängder med träffar, där det är problem.
Men nu finns ju dom naturligtvis i större kvantiteter i Sverige.
Men att fördöma asiatisk kvalitet, mot den förträffliga svenska kvaliteten, är nog att göra det lite enkelt för sig.
Man har bestämt sig på förhand helt enkelt.
Även jag är skeptisk mot saker tillverkade där, men är öppen nog att förstå att det inte är hela sanningen.
Ramlar på en del saker i jobbet, som är fabricerat där, som är av grym kvalitet.
Inser att jag svävade bort från tråden nu
 
Vad kostar den?
 
55, installerad o driftsatt
 
Det är inte så jättemycket billigare än CTC ecoair+ecologic eller en Nibe F2040+smo20. Dom ligger på ungefär det priset ex installation.
Har du tänkt köra den mycket under uppvärmningssäsong skulle jag rekommendera en 'svensk' pump eftersom Bonus Air'en kroknar ganska snabbt vid några minusgrader jämfört med konkurrenterna.
 
Har tagit in offerter på IVT, o CTC, o det blir ungefär dubbla pengen.
Det kommer spetsas med pellets dom dagarna som behövs.
 
  • Gilla
ylven
  • Laddar…
Du kan ju skicka efter prylarna på nätet för 50-55 tusen. Inkopplingen borde inte vara särskilt avancerad och du kanske kan göra en del av jobbet själv?
 
D DalslandAnders skrev:
Som sagt, tråden fyller inte sitt syfte.
Det handlar mer om att kineser, varken kan tillverka, eller konstruera saker som fungerar utanför landsgränsen ;)
Skämt åsido, jag är helt inne på att det inte är samma effektivitet som i en pump av ett mer etablerat märke.
Det jag ville veta i denna tråden, är om någon här har en sådan pump, o vad den personen tycker om den.
O googlar man, så finns ju något inlägg, så det finns ju någon iallafall.
Men inga frekventa inlägg, vilket då bör innebära att det fungerar, alternativt att dom skäms!
Söker man på CTc, Nibe, m.fl så får man ju mängder med träffar, där det är problem.
Men nu finns ju dom naturligtvis i större kvantiteter i Sverige.
Men att fördöma asiatisk kvalitet, mot den förträffliga svenska kvaliteten, är nog att göra det lite enkelt för sig.
Man har bestämt sig på förhand helt enkelt.
Även jag är skeptisk mot saker tillverkade där, men är öppen nog att förstå att det inte är hela sanningen.
Ramlar på en del saker i jobbet, som är fabricerat där, som är av grym kvalitet.
Inser att jag svävade bort från tråden nu
Har kollat runt lite och den verkar ju inte vara så vanlig, så det är väl därför du inte får så stor respons.
Var inte jättemycket input på värmepumpsforum heller såg jag ;)
Ser att Baxi säljer samma maskin under sin flagg (troligen), så då borde det inte vara något totalt skräp iaf.
Verkar vara 5 års garanti på den också.
Så det blir nog upp dig dig att bestämma. Jag har aldrig råkat ut för dessa så jag kan inte varken avråda eller tillråda.
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag är imponerad om du fortfarande använder en Kumla-tillverkad mobiltelefon... :love:

Både av kvaliteten, och beslutsamheten att inte delta i konsumtionshetsen....

Jag minns inte exakt när de flyttade produktionen från Kumla till Linköping, men jag flyttade från Kumla 2006 (och då var telefontillverkning glömt sedan länge), och enligt internet lade man ner tillverkningen i Lkpng 2001 .. Kan det ha varit i slutet av 90-talet nångång?
De tillverkade olika produkter i kumla resp linköping till 2001 då jag på vårkanten satt på möte i kista och beslutade lägga ner dessa produkter, och därmed egentligen all eriksson tillverkning av telefoner, nästa projekt skrotades innan det plev en provserie.därefter tog frextronik över mycket av tillverkningen i dessa lokaler inkl kateineholm innan de i sin tur flyttade till fd öststatsländer.
 
hsd hsd skrev:
Ni som nervärderar kinatillverkning, var är era mobiler tillverkade
Min är tillverkad i Kina, men på direkt beställning och under kvalitetskontroll av den som utvecklat den.
Det är ingen no-name telefon som kinesen säljer direkt till olika elektronikkedjor och klistrar olika namn på. Om vi nu ska dra en parallell till värmepumpar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.