Staffans2000
MathiasS MathiasS skrev:
Jag har uppfattat att TS ställt en seriös fråga kring hur grundläggande fysik fungerar
Japp.

Staffan
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nej nej nej nej och nej.

Kan du hitta någon tokstolle som tror det och kan lura vanliga människor till att det är sant? Ja.
Det finns folk som tror att jorden är platt också.
Och folk som tror att 5g bara finns för att någon överstatlig organisation ska kunna sprida covid nu när chemtrails inte riktigt gör jobbet.

Jag har uppfattat att TS ställt en seriös fråga kring hur grundläggande fysik fungerar - det är berömvärt att fråga och lära sig om det. Förstör inte denna tråd med konspiratoriskt dravel och pseudovetenskap.

Du vet uppenbarligen inte vad du talar om.

Simuleringsteorin ÄR vetenskap på högsta nivå.

Beklagar att du inte känner till den och blandar ihop den med 5G eller flaterthers.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Japp.

Staffan

Begreppet grundläggande fysik finns inte. Makroskopiskt kan vi förklara saker och ting med tex Newton och Einsteins rön men mikroskopiskt inträder helt andra lagar den sk kvantmekaniken. Den kan ingen "förstå" för den är förnuftsvidrig men den fungerar som förklaringsmodell för det lilla.

Drömmen för alla fysiker är att vi skall hitta ett samband, en modell som kan förena både det mikroskopisk och det makroskopiska. En modell som kan förklara allt. M-teorin

Dina exempel i tråden kan ses både som makroskopiska (mätbara) eller som mikroskopiska som då också faller under den märkliga kvantmekaniken.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Nej, pga du helt bortser från hur materian i kärlet samverkar med omgivande materia. Du ställer upp problemscenarier som är på tok för svåra för dig att reda ut.
Men red ut det då du som tycks ha svaret!

Att hacka på mig leder inte diskussionen framåt.

Hur samverkar tex kväveatomer med en yta av järn?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.