Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag skulle ta ner den för att vara schysst mot den som stör sig på den. Att hon hotar är väl lite tråkigt men bemöt det på att bra sätt istället.
 
Om jag var chef på platsen, skulle jag ta ner den med hänvisning till arbetsmiljön. Om det var några som tjurskalligt satte upp en ny, skulle jag prata med facket om detta och utdela en skriftlig varning, och hänvisa till företagets policy.
 
Det är ju inte normalt på en modern seriös arbetsplats att man överhuvudtaget accpeterar att det bränns tid på en sådan diskussion. Klart den skall bort, och den som anser att den skall vara kvar har uppenbarligen för lite att göra, om han har tid att bränna på den diskussionen.
 
JPA666 skrev:
Vad jag vet har jag ej frågat vad jag skall göra utan undrade ifall det var olagligt vilket det ej är.
Vad får du det ifrån? Jag tror att du har fått ett korrekt svar av Janus82 i inlägg #7.
 
JPA666 skrev:
Vad jag vet har jag ej frågat vad jag skall göra utan undrade ifall det var olagligt vilket det ej är.
Var fick du det ifrån?

Edit: Hoppsan. BTW: Skulle vara kul att se din reaktion om någon hängde upp en bögkalender bredvid din.
 
Redigerat:
Olagligt eller inte vet jag inget om , men jag är förvånad över att det fortfarande finns sådant!!

Jag har jobbat på olika industrier i 15 år och vet att det var lite tjafs om kalendrar när jag började, men det är ju som sagt länge sedan
 
Förvånad att det fortfarande 2011 finns sådana grottmänniskor som vill ha sådan skit på en arbetsplats, pinsamt är bara förnamnet!
 
Hemmakatten
Varje företag med mer än 25 anställda skall enligt Diskrimineringslagen vart tredje år upprätta en jämställdhetsplan för företaget och hur man skall efterleva planen. Enligt samma lag skall arbetsgivaren oavsett antalet anställda förebygga och förhindra diskriminering, exempelvis sexuella sådana.

Så visst kan vi nog våga påstå att kalendern är olaglig.

För övrigt håller jag med alla andra och undrar över vilka idioter det finns som ens kan tänka sig att ha sådana bilder på jobbet.
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Tycker det låter som ännu ett I-landsproblem.....
 
Jag jobbade på ett ställe med sådana kalendrar som "konst". Stället var ett lager där bland mycket annat även pennor för permanent märkning av stål levererades. Den svarta färgen gick fint att rita rejäla baddräkter med. Halva gänget blev rätt sura, andra halvan jublade.

Och ja, det är olagligt, inte att ha dem, men att kränka någon sexuellt, och det ärcker att en person vet att den finns där för att kunna bli kränkt, man behöver inte ha sett den. Det är inte kalendern som sådan som är det olagliga, utan din handling, att ha den kvar trots att hon uttalat att hon känner sig kränkt.

"Lycka till" i diskrimineringsmålet, du lär behöva det, för det är andra tider nu än när jag målade baddräkter....
 
injonil skrev:
Vad får du det ifrån? Jag tror att du har fått ett korrekt svar av Janus82 i inlägg #7.
Tror att det svaret var lite för avancerat skrivet för gubbar som fortfarande har porrkalendrar på jobbet ;).
 
trodde all bodporr självdött av ren pinsamhet...

själv blir känner jag mig väldigt kränk och ledsen av alla fula DIFloggor men biter ihop och jobbar vidare
 
Nej,en pinupkalender på en arbetsplats är ej olaglig.
Om någon känner sig kränkt av den och påtalar det och den ej tas bort DÅ blir den olaglig. MEN, då skall föremålet vara i närhet till den kränktes arbetsplats. I detta fallet så jobbar tjejen ej nere i maskinrummet utan på däck och kan därför ej anses kränkande för henne. Hade den däremot suttit uppe på bryggan där hon arbetar och hon påtalat detta och den ej tagits bort så hade det kunnat bli ett fall för DO.

Kalendern stannar uppe!

J P-A
 
Uppenbarligen är det inte dom vassaste knivarna som jobbar på maskinavdelningen.

Hoppas tjejen tar upp det med kapten så ryker skiten på 2sekunder.
 
Nimajneb skrev:
Uppenbarligen är det inte dom vassaste knivarna som jobbar på maskinavdelningen.

Hoppas tjejen tar upp det med kapten så ryker skiten på 2sekunder.
d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.