32 535 läst · 51 svar
33k läst
51 svar
Odla i murbruksbalja, bra eller dåligt?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 273 inlägg
Kan inte se att plastproblemet är väsentligt i det här sammanhanget. Problemet uppmärksammades i samband med det stora användandet av viss plast i vid försäljning/förpackning av matvaror och användandet av behållare, beredningskärl och utensilier gjorda i den sortens plast vid matlagning.
Dvs det dagliga användandet av plasten (inkl upphettning!).
Att växtkärl kanske kan tänkas innehålla lite plast/ämnen likadana som ovan i utomhustemperaturer ser jag som irrelevant.
Lite OT men: är man seriös vad gäller de här ämnena/plasten så kan man bara äta mat som säljs helt oförpackat, dvs endast vissa grön- och rotsaker i matvarubutiker. Allt annat, och jag menar ALLT, är förpackat på sådant sätt att det finns signifikant risk att det utsatts för dessa ämnen.
Dvs det dagliga användandet av plasten (inkl upphettning!).
Att växtkärl kanske kan tänkas innehålla lite plast/ämnen likadana som ovan i utomhustemperaturer ser jag som irrelevant.
Lite OT men: är man seriös vad gäller de här ämnena/plasten så kan man bara äta mat som säljs helt oförpackat, dvs endast vissa grön- och rotsaker i matvarubutiker. Allt annat, och jag menar ALLT, är förpackat på sådant sätt att det finns signifikant risk att det utsatts för dessa ämnen.
Vad bra att du lade in en bild! Jag tänkte på din lösning med vattenmagasin när TS skrev men kom inte ihåg vem det var som byggt precis sådana.13th Marine skrev:
Liknande trådar
-
Hej hur ska jag veta om denna dimmer är för glödlampor eller ledlampor
Belysning -
AUK- odla örter på vintern? Hiss eller diss
Socialt & Projekt -
Plantera Frilandsodlad Bokhäck - På Våren eller Hösten??
Häckar, Buskar & Träd -
Odla på koloni- eller odlingslott
Artikelkommentarer -
Kirskål. Vad göra? Odla eller bekämpa?
Trädgård allmänt