Jag vill se vem som bär vem över tröskeln nu efter Dalbotös bröllop. :p
Det måste nog till en byggahus tråd om hur man baxar in en släpkärra i huset.
 
Att ha ett eget, enkelt släp är i alla fall guld värt, även efter att den första kärleksyran har lagt sig.

Jag lånar gärna ut vårt till vänner och grannar, och när det kommer tillbaka har de bytt några trasiga lampor, sprayat lite 5:56 där det behövs, och skickar med några pilsner.

Vårt gamla 10-åriga Fogelsta-släp, (som jag lurade av en kompis för 2.800 kr),
har nog betalat sig många gånger om nu :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Micro skrev:
Jag vill se vem som bär vem över tröskeln nu efter Dalbotös bröllop. :p
Det måste nog till en byggahus tråd om hur man baxar in en släpkärra i huset.
När jag får för mig något så... Var tvungen att gå och mäta, med lite vilja, våld och vaselin kan det nog gå att tråckla in kärran på högkant. Lovar att i så fall dokumentera tillställningen ordentligt. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
När jag får för mig något så... Var tvungen att gå och mäta, med lite vilja, våld och vaselin kan det nog gå att tråckla in kärran på högkant. Lovar att i så fall dokumentera tillställningen ordentligt. :)
Nu väntar vi bara på bilderna :)

À propos vaselin så var det något som fotograferna smörjde in objektivet med förr, för att få lite softade bilder.
Men det behöver du inte använda nu när Photoshop, Gimp och annat finns.
 
I värsta fall kanske du kan bädda på flaket och sova där.:D
Kanske spänna upp ett litet tält som skydd för väder och vind.
 
2014-05-31 12.39.12.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den här var jag och hämtade idag. En Brenderup L 750 U med 1000kg axel och 1300kg chassi. Varmförzinkad och helsvetsad. Hoppas på ett långt och lyckligt förhållande.
 
  • Gilla
CalleSpeed och 1 till
  • Laddar…
iSnobben skrev:
[bild]

Den här var jag och hämtade idag. En Brenderup L 750 U med 1000kg axel och 1300kg chassi. Varmförzinkad och helsvetsad. Hoppas på ett långt och lyckligt förhållande.
Grattis..(y) Du får bädda på flaket och lägga en press över gallret som skydd mot vädret.:p
Skaffa ett bra lås så du slipper obehörig användning då den verkar stå nära och bra till vägen.
 
@micro

Lås sitter redan på då jag inte känner för att låna ut den till vem som helst :) Funderar faktiskt på om den ska få bo i garaget eller om jag ska bygga en egen parkeringsruta åt den. Vill gärna kunna parkera två bilar framför garaget och det kan jag inte om vagnen står där den står just nu.

Jag har även införskaffat invändiga lastöglor så att jag även kan binda fast lägre last. Finns ju färdiga hål så det blir enkelt att montera.

Funderar på om det finns stödben som man kan ha bak eller om man bara ska köra pallbockar när man lastar här hemma. Hur gör ni andra?
 
Dom få gånger jag inte kan ha bilen kopplad försöker jag ha pallbock så den inte tippar över.
Bygg en egen ruta åt släpan , gärna så den står lite obemärkt och krångligt till.
Tror dom hittade 3-4st stulna förra året i mina trakter någon med stöldgods och tjuv också.
 
Micro skrev:
Dom få gånger jag inte kan ha bilen kopplad försöker jag ha pallbock så den inte tippar över.
Bygg en egen ruta åt släpan , gärna så den står lite obemärkt och krångligt till.
Tror dom hittade 3-4st stulna förra året i mina trakter någon med stöldgods och tjuv också.
Jo det får nog bli en egen ruta och står den där så kan man inte rulla ut den om vår bil är hemma. Ska nog lägga lite plattor så man slipper ha den på gräset. Kanske skulle stoppa ner en rejäl plint också som man kan låsa fast släpet i också förutom själva kullåset.
 
iSnobben skrev:
Funderar på om det finns stödben som man kan ha bak eller om man bara ska köra pallbockar när man lastar här hemma. Hur gör ni andra?
Du kan ju montera en eller två fasta stödben bak.
http://www.jula.se/stodfot-260kg-335005
Det hade jag gjort. Praktiskt och säkert om barnen skulle busa runt också.
 
iSnobben skrev:
[bild]

Den här var jag och hämtade idag. En Brenderup L 750 U med 1000kg axel och 1300kg chassi. Varmförzinkad och helsvetsad. Hoppas på ett långt och lyckligt förhållande.
Vad fick du ge för den?
 
corre skrev:
Du kan ju montera en eller två fasta stödben bak.
[länk]
Det hade jag gjort. Praktiskt och säkert om barnen skulle busa runt också.
Jo jag har funderat på något liknande. Just nu står det pallbockar under så att den inte tippar.
 
iSnobben skrev:
Funderar på om det finns stödben som man kan ha bak eller om man bara ska köra pallbockar när man lastar här hemma. Hur gör ni andra?
Tycker att det är sällan det är problem, man börjar ju normalt lasta längst in (fram) och så fort man har några lite last där så tippar det inte.

Mitt släp tippar för övrigt inte så lätt annars heller, det krävs nog minst 50 kg. Kärrorna skall ju vara balanserade för ett kultryck på några tiotals kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.