Så här löste vi det med 250 i höjd och IKEA metod.

Kök med vit IKEA Metod skåp på 250 cm höjd ovanför rostfri kyl och frys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med vita IKEA Metod-överskåp upp till 250 cm höjd och grå kakelvägg ovanför bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
R Robert-san01 skrev:
Så här löste vi det med 250 i höjd och IKEA metod.

[bild] [bild]
hur fick du upp luckorna ända till taket? Verkar inte gå om man hänger skåpen i skenan?
 
S
Shirack skrev:
hur fick du upp luckorna ända till taket? Verkar inte gå om man hänger skåpen i skenan?
Man behöver inte använda skenan vet du.
 
A
Tänkte om jag höjer den stora täckskivan till taket vid kylen och sätter en sarg intill upp till tak.

sedan sätter jag en ny skena helt enkelt så jag har ca 55cm mellan bänk och skåp.

Vi har köpt sånna supertunna ikea ledplattor som ska sitta under längs hela vägen, tycker förövrigt många med snygg belysning sätter dekorlister nu för tiden, jag gillar det.
 
  • Kök med vita skåp och en stor täckskiva markerad med en pil där den ska höjas upp mot taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Det kommer att se konstigt ut bättre att anpassa skåpet över kylen
 
Har för mig att skenorna sattes så högt som vi ville. Sedan är det en list/skiva ovan skåpen så de går fritt från spottar. Under överskåpen är det en baldakin med spår för LED list.

Enda som är riktigt special är skåpen ovan kyl/frys. Det är ett 40 skåp vi delade på 2 och satte uppåtgående gångjärn på. Så både luckorna ovan kyl/frys öppnar uppåt.
 
A
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det kommer att se konstigt ut bättre att anpassa skåpet över kylen

Okej? Tips? Problemet med det är ju det redan är för högt trots jag satt det så lågt jag kan
 
Problemet är väl enkelt. Sälj din giraff kyl och köp en lägre?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag tror inte att det ser konstigt ut, om jag fattade rätt. Allt måste inte vara linjerat. På grund av de olika djupen kommer ju inte luckorna direkt bredvid varandra.
 
Shirack skrev:
Okej? Tips? Problemet med det är ju det redan är för högt trots jag satt det så lågt jag kan
Jag hade sänkt skenan och kapat ner skåpet över kylen till 20 cm
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
A
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Jag hade sänkt skenan och kapat ner skåpet över kylen till 20 cm

Okej, är inte det ett jävla jobb egentligen, menar då måste luckan med kapas och då försvinner ena försänkta hålet till gångjärnet osv...

Alternativ 2 är att köpa en 185/186 kyl, då får jag mina 15cm som behövs.... dyrt alternativ dock
 
Börja med att sätta överskåpen på den höjd du vill ha dom och anpassa sen skåpet ovanför kylskåpet efter det.
 
Jag hade höjt skenan så att 100-skåp hade passat bra i höjd över bänken, sen en passbit mellan överskåp och kyl.
 
Du köper en lådfront 20×60 sen tar du såna här gångjärn istället fast du får borra nya hål då den fronten inte har hål Gångjärn monterat på en möbeldel utan förborrade hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…

Bästa svaret

Shirack skrev:
Okej, är inte det ett jävla jobb egentligen, menar då måste luckan med kapas och då försvinner ena försänkta hålet till gångjärnet osv...

Alternativ 2 är att köpa en 185/186 kyl, då får jag mina 15cm som behövs.... dyrt alternativ dock
Varför dyrt att sälja din nuvarande kyl och köpa en ny? Förstår verkligen inte. Visst räknar du ören, men lägger du in det i sammanhanget att få ett snyggt kök som ska sitta där i X antal år är kostnaden inget. Vill du klistra och klippa så okej. Bättre att ha en standardhöjd på grejerna med istället för en konstig höjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.