Enligt Google Analytics har 99,9% av våra Chromeanvändarna javascript aktiverat. Jag har för mig att t ex gmail inte alls funkar om man inaktiverar javascript.
 
Per Eskilsson skrev:
Enligt Google Analytics har 99,9% av våra Chromeanvändarna javascript aktiverat. Jag har för mig att t ex gmail inte alls funkar om man inaktiverar javascript.
Jag använder 3 olika internet-banker och ingen av dessa fungerar utan javascript.
 
Att tillåta vissa servrar att köra script på ens maskin är inte samma sak som att göra det globalt.
 
Mikael_L
L. Mäkinen skrev:
Att tillåta vissa servrar att köra script på ens maskin är inte samma sak som att göra det globalt.
Jag kan tyvärr inte välja ...
Allt eller inget :S

FF 5.0.1 , borde kanske prova att uppgradera ...
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Enligt Google Analytics har 99,9% av våra Chromeanvändarna javascript aktiverat. Jag har för mig att t ex gmail inte alls funkar om man inaktiverar javascript.
Gmail funkar, men med minskad funktionalitet.

Jag vågar t.ex. aldrig gå in på någon av nyhetstidningarnas hemsidor utan att slå av JS först (särskilt AB). förutom virusrisker så är särskilt AB's hemsida så full med tungjobbat skit så min firefox bootar t.o.m om ibland.
Sen surfar jag öht så ofta som möjligt med javascript = off.
 
Mikael_L skrev:
Jag kan tyvärr inte välja ...
Allt eller inget :S

FF 5.0.1 , borde kanske prova att uppgradera ...
Jag har ett add on som heter "No Script" till FF och då är det bara att tillåta de servrar man vill. På en del siter blir det ju jobbigt eftersom man inte vet vilken av alla som vill visa det man verkligen vill se, men man slipper ganska mycket reklam.

Ursäkta sidospåren från mig.:blushing:
 
Fast jag skulle vilja påstå att majoriteten av alla elakheter man kan göra mot de vanligaste webbläsarna inte är relaterade till javascript eller javascriptmotorn i bläddraren... Därmed inte sagt att man kan göra prestandavinster genom att slå av javascript men det låter som ett enkelt sätt att flytta tillbaka användarupplevelsen till 2005.
 
P
Prenumerationer i menyn har ju bytt namn till bevakningar men varför heter det fortfarande "Bevakade ämnen i mapp: Prenumerationer" och även själva websidan heter ju också fortfarande prenumerationer...
Ska det vara så?
 
mattiasp skrev:
Finns det någon utsikt till att punkt två kommer att lösas?
Ja, läsmarkeringarna kommer komma tillbaka och ligger högst upp på vår att göra lista över buggar. Men eftersom vår programmerare inte är tillgänglig förrän om två veckor så kommer buggen inte fixas innan dess. Jag ber om ursäkt för besväret så länge.
 
Detta ser väl inte så bra ut?q(;^;)p
Firefox 7.0.1
Upplösning 1440x900.
 
  • Namnlös.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bugg? Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; sv) Presto/2.9.168 Version/11.51

Vid öppna länk på byggahus.se i en ny flik (typiskt tex att öppna en bild från forumet i en separat flik) så vill forumet att man loggar in igen (man var alltså inloggad i fliken man utgick ifrån) och när man gör så hamnar man återigen där forumet vill att man loggar in osv osv

EDIT: Visst redan "felrapporterat" här:
http://www.byggahus.se/forum/inform...-inte-att-klicka-pa-en-bild-i-ett-inlagg.html
 
Redigerat:
wanegardh skrev:
Detta ser väl inte så bra ut?q(;^;)p
Firefox 7.0.1
Upplösning 1440x900.
Tack för felrapporten. Buggen "mittenkolumnen i Inkorgen och Bevakningar är för bred" finns med på att göra-listan.
 
När kan vi räkna med att kunna titta på bilder via tapatalk igen?
 
Länken "mina inlägg" är bara klickbar om man klickar på ägg.
 
L. Mäkinen skrev:
Att tillåta vissa servrar att köra script på ens maskin är inte samma sak som att göra det globalt.
Nu blir det kanske lite OT men det är inte så att servrarna kör skript på din maskin, utan det är webläsaren som kör skripten, under strängt kontrollerade former kanske jag ska tillägga. Javaskript i sig är ingen särskild källa till virus eller elakheter, det verkar vara en vanlig missuppfattning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.