Vänta till mellandagarna så brukar Black Friday-erbjudandena komma tillbaka för Telia och Telenor
 
Skillnaden i olika leverantörers tjänster brukar i princip vara noll och intet så välj efter det som är viktigt för dig. Pris, kundservice etc.

Själv valde jag Bra Bredband (Svenska servercentralen) för att dom är enkla, helt fria från "kampanjer", kringavgifter, "egna" skräprouters, bindningstid etc. Sånt är värt att stödja. Och dom tillhör det billigare gänget i Global Connects nät. Bara kundservice via chat och email men det passar mig bra. Har testat deras 100/100, 250/250 och 500/250 Mbps och alla har varit snabbare än spec. Inte heller några problem med latens eller driftstörningar.

Bahnhof är en operatör jag gillar för deras ställningstagande för integritet meeeeen jag har haft så jävla mycket problem med deras kundservice som åtminstone historiskt har varit riktiga jävla rövhattar som är helt omöjliga att ha med att göra. Så dom går tyvärr bort.
 
B Bästerortarn skrev:
Skillnaden i olika leverantörers tjänster brukar i princip vara noll och intet så välj efter det som är viktigt för dig. Pris, kundservice etc.

Själv valde jag Bra Bredband (Svenska servercentralen) för att dom är enkla, helt fria från "kampanjer", kringavgifter, "egna" skräprouters, bindningstid etc. Sånt är värt att stödja. Och dom tillhör det billigare gänget i Global Connects nät. Bara kundservice via chat och email men det passar mig bra. Har testat deras 100/100, 250/250 och 500/250 Mbps och alla har varit snabbare än spec. Inte heller några problem med latens eller driftstörningar.

Bahnhof är en operatör jag gillar för deras ställningstagande för integritet meeeeen jag har haft så jävla mycket problem med deras kundservice som åtminstone historiskt har varit riktiga jävla rövhattar som är helt omöjliga att ha med att göra. Så dom går tyvärr bort.
Haha, svarar mig själv för det är så jävla typiskt ...........

Dagen efter jag skrev ovanstående inlägg där jag hissade Bra Bredband så får jag ett mail där dom meddelar att dom har överlåtit kundstocken med privatkunder till Bredband2 p.g.a. att dom ska fokusera på företagskunder. Ska aldrig öppna kakhålet igen ..... 🙄
 
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Själv tittar jag på mobilt bredband nu när obegränsat sådant börjar bli billigare än fiber.
 
Själv skulle jag inte välja mobilt om det finns fiberanslutning. Kör mobilt i stugan och inte lika stabilt.
Kan inte bli någon större besparing om man letar kronor.
 
A AndersS skrev:
Själv skulle jag inte välja mobilt om det finns fiberanslutning. Kör mobilt i stugan och inte lika stabilt.
Kan inte bli någon större besparing om man letar kronor.
Tele2 kör kampanj på 249 i månaden för mobilt, priset gäller ett år. Ingen bindningstid.
Obegränsad data.
Billigaste fiber för dagen är Telenor för 349.
Detta gäller i stugan där vi visserligen har fiber men priserna har ständigt gått uppåt medan mobilt har blivit billigare.
 
A AndersS skrev:
Själv skulle jag inte välja mobilt om det finns fiberanslutning. Kör mobilt i stugan och inte lika stabilt.
Kan inte bli någon större besparing om man letar kronor.
Vi hade mobilt där innan det blev fiber för några år sedan och det var inte svajigt då men sånt beror naturligtvis på var man bor i förhållande till masten. Testade med mobilen där för några dagar sedan och kom upp i 130 Mbps som bäst i nedladdning. Uppladdning som vanligt mycket lägre i det mobila, 15-25 Mbps.
 
K Klabbis 3000 skrev:
Tele2 kör kampanj på 249 i månaden för mobilt, priset gäller ett år. Ingen bindningstid.
Obegränsad data.
Billigaste fiber för dagen är Telenor för 349.
Detta gäller i stugan där vi visserligen har fiber men priserna har ständigt gått uppåt medan mobilt har blivit billigare.
Vi har olika synsätt, för någon hundralapp i månaden tvekar jag inte att välja fiber,😉
 
  • Gilla
Klabbis 3000
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Vi har olika synsätt, för någon hundralapp i månaden tvekar jag inte att välja fiber,😉
Hade det gällt permanentboende håller jag med dig men i fritidshus är det lite skillnad hur mycket som är rimligt att lägga på internet.
 
H Håbbe01 skrev:
Bytte från ownit till bredband2 fiber, billigare och med bättre support.
Är Bredband2 fiber ok ? då byter jag från Telenor till detta.
 
Funkar bra fortfarande 😀
 
A Alxxx skrev:
Vilken operatör rekommenderar ni för tv och bredband, 250mbit och uppåt?

Tack 😊
Telenor har hyfsade erbjudanden för nya kunder i 12 månader för alla hastigheter.
 
  • Gilla
Alxxx
  • Laddar…
När man gör prisjämförelser idag, så är det värt att veta är att Bredband2 numera, i första hand, i tysthet, inte längre levererar riktigt bredband, utan det är enkelriktat Internet, som kabel-TV är, det går bara i ena "riktningen".

Man får så kallad CGNAT:ad IP-adress, aka 100.79.x.x, som inte går att nå utifrån Internet. Som man får på publika WiFi's.

Du får därmed inga publika IP-adresser och kan inte ha din en egen spel/FTP/www/kamera-server på din anslutning till Internet.

Denna omläggning har Bredband2 gjort utan minsta förvarning eller information om att det ens var på gång! Det finns dock någon rad med finstilt intetsägande text gömt någonstans på deras sajt.

Det positiva var att efter kontakt med deras kundtjänst, där man ber om att få publika IP-adresser, så aktiveras dessa efter cirka 2 dagar.
 
  • Gilla
Alxxx
  • Laddar…
Nu fimpade jag fibern i fritidshuset och gick över till Tele2 mobilt bredband obegränsad istället.
Får 120-150Mbps ned och 40 upp. Mer än tillräckligt bra. 249:- i månaden i ett år, ingen bindningstid.
 
bara en liten varning ang Tele2. De körde en fuling med mig i somras. fick 300/300 för 299 i två år. Perfekt tyckte jag efter att Telia krånglat och är tjuriga...
Säljaren sa att efter att bindningstiden gått ut kunde jag välja fritt från en massa andra som använde samma nät, att det skulle fungera precis som Telia öppen fiber. Men det var ju blåljug visade det sig nu i efterhand när jag kollar, eller en gammal sanning iallafall... De slutade använda Itux för ett par år sedan och kört i sitt eget stängda nät..
... 8000 kostar det att byta tillbaka till ett öppet fibernät i framtiden så man är jävligt låst till Tele2s tjänster nästan oavsett pris... sjukt surt... Man får ju hoppas att något bra företag vill hjälpa en "gratis" då att byta tillbaka men det är ju ett högst osäkert kort...

Funderar på om det går att reklamera eller så. Ord står mot ord i det här fallet... Snårigt skrivet/undviker att skriva ut på hemsidan vad som gäller. Öppet köp gick ju ut 14 dagar efter beställning, men 3 månader innan abonnemanget kickade in.. Också rätt värdelöst...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.