Får du bara bort de eftermonterade mögliga väggarna så kommer lukten att försvinna!

Ge inte upp, detta kommer att lösa bara du får bort skiten.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren

Och här har vi en anledning till att jag inte enbart går på högsta budet utan på person som köper de gånger jag sålt. Mardröm att sälja till en sån stolle som TS. Dödshot?

Du har köpt ett hus med den MEST kända riskkonstruktionen, något jag är rätt säker på att anticimex skriver i sina papper, som alla andra besiktningsbolag, även om du väljer att inte lägga upp foton på just de sidorna.

Det du borde gjort, istället för att väderkvarnsvifta på alla andra "elaka", var att:
Steg 1: Bryt ihop. (första steget i alla lägen som husägare, men spara lite, du kommer hitta mer saker att bryta ihop för),
Steg 2: Sansa sig lite, ta en bärs, se det som en bra anledning att utöka verktygsparken utan frågor från frugan
Steg 3: Kavla upp armarna och riv ut allt trä/papp/gips etc. på golv och väggar. Tar någon dag eller tre för en med normal fysik, kostar en kofot och tigersåg och många turer till återvinningen eller ett påskbål.
Steg 4:Lämna källaren åt sitt öde till ni bott in er.
Ev. lukt kan tas med fläkt eller ozon.

Sen när man har mer ork eller pengar så putsar man upp skiten och lägger klinker. Klart.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Roger Fundin och 126 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Hade redan börjat renoverara toaletterna vardagsrummet barnens rum tills vi började närma oss till källarvåningen.
Vad är som inte stämmer i tidslinjen? När flyttade ni in?
J Jayward skrev:
Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.
 
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
Med detta är ju en riskkonstruktion.
Som köpare av ett sånt hus måste man anlita en egen besiktningsman för att säkerställa att man vet vad man får.
Hoppas verkligen att säljaren polisanmäler dig om du hotat dem.

Det är av dessa skäl hela regelverket om dolda fel borde tas bort. Läggs hela ansvaret på köparen vid privatköp så undviks hela diskussionen.
 
  • Gilla
Charlieflower och 9 till
  • Laddar…
@
J Jayward skrev:
Hej behöver er hjälp här. När jag var på visning så såg jag att huset var jättefint anticimex hade besiktad huset ingen mögel lukt i källaren. Inte äns säljaren på påpekade att det var fel på huset idag när jag fick nycklarna och skulle flytta in. Så gick jag ner och insåg att det luktade mögel öppnade golvet och insåg att det fanns fukt och mögel. Vad skall jag göra.
Du river väl inte allt innan du kollat om du möjligen kan få något på försäkringen du nämner? Är nog svårt att få något.... Men säkert omöjligt om du rivit innan bolaget kollat...
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
om det var du som dödshotade honom tror jag du kan förvänta dig ett besök från polisen snarare än renoveringspengar du själv borde tagit höjd för.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 25 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
Snyggt trollat, trodde nästan på dig ett tag.
 
  • Gilla
  • Wow
Gavialen och 15 till
  • Laddar…
Satan vad rörigt det verkar.

För har ni nyss fått nycklarna till huset och upptäckt mögen i källaren. I KÄLLAREN av alla ställen...

Sen har ni redan hunnit renovera massor och bott i huset några månader antar jag?

Dessutom kan du slänga 100-300tkr på nytt värmesystem, eller solcelller. Enligt den andra tråden.

Jag vill veta hur länge ni har ägt huset och hur länge ni har bott i det. Två stycken separata frågor alltså.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
Snälla säg att du skojar...:rolleyes:
Och då avser jag inte den delen med sömnen.

Luktade det mögel redan i mars, då ni verkar bott där?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Något i denna tråd luktar skumt och då tänker jag inte bara på möglet...
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 42 till
  • Laddar…
heisiandiishe
B Bjober skrev:
Jag tycker absolut inte besiktningsprotokollet visar en bättre vägg.
Var ser du det? Det är en rå cementstensvägg med tydliga fuktgenomslag vilket man även skriver i klartext.
Jag vet hur det känns att hitta mögel och svamp i nyköpt hus. Har gjort den resan själv.
Känner tom igen de vita väggarna med terracottafärg bakom listerna....huva vilka rysningar det ger i kroppen. Jag började riva i skiten 98 och är fortfarande inte färdig med huset. Minns när jag ringde försäkringsbolaget och undrade om de ville vara med och betala "skadan" på mitt hus.
"Svamp är ingen skada, det är naturen som tar tillbaks huset" sa de. Tack å hej.
”Det är naturen som tar tillbaka huset”. Världsklass, aldrig hört innan. WTF! Som läkaren jag gick till med mitt magonda med tanke på att jag närmar mig 50. ”Kom ihåg att så bra som du mår nu kommer du aldrig att må sen”. Sry. Men trist om ts räknat med inredd källare. Om inte så är problemet inte jättestort trots allt
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
Så du köper ett hus med en riskkonstruktion, när du sen hittar fel i denna konstruktion så väljer du att attackera säljaren och komma med dödshot för att denna ska fixa dina fel?
Hoppas verkligen du är ett troll, eller att du skojar.
Annars så hoppas jag säljarna anmäler dig för olaga hot...
 
  • Gilla
Roger Fundin och 13 till
  • Laddar…
heisiandiishe
Alfredo Alfredo skrev:
Något i denna tråd luktar skumt och då tänker jag inte bara på möglet...
En bråkdel av alla trådar och inlägg har substans:)
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
För Källarplan/Förråd/Verkstad hänvisas till ett annat ställe. Vad står det där?
Om du läser punkten under så står det där…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.