T tanaris skrev:
Det var inga problem i förra huset från -78 och, förutom det felaktigt lagda golvet i ett rum, inga problem i nuvarande hus från -74. Förstår mig inte riktigt på människor som börjar hyperventilera så fort de hör talas om en källare som inte har råa betonggolv och silikatfärg på väggarna. Eller som har åsikter om vad folk gör med sina pengar, för den delen.
Skiter i vad folk gör med sina pengar, bara ett väl menat tips. Då har dina hus haft som jag nämnde helt rätt markförhållanden i övrigt. Ganska ovanligt att man isolerade betongplattor på 70-talet men med rätt byggteknik med dränering under huset osv. Så säger jag att det kan funka. Men nog rätt få köpare av hus som har den möjligheten och kunskapen att kolla upp just detta och börjar bygga boende i källare med utgång som TS. Sen behöver du inte vara spydig i din kommentar lille man, det gör dig ej större för det.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Såhär ser det ut nu rev ut allt på 2 timmar nu skall jag installera in en luftavfuktare som skall täcka 300kvm och under kanske det blir krypgrunds avfuktare sen golvet skall ju såklart få platonmattor
 
  • Rivningsmaterial på betonggolv inne i ett hus under renovering, nära en öppen dörr och tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt utrymme med bar betonggolv och en murad vägg med kablar längs med efter utrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsrum med rörligt byggavfall, isoleringsmaterial och en gul dammsugare på ett ruggigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Emanuel Björnler och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
När försäkringsbolag ska torka ut vattenskadade bjälklag och väggar så använder de byggfläktar, inte en avfuktare.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
S
T tanaris skrev:
Det var inga problem i förra huset från -78 och, förutom det felaktigt lagda golvet i ett rum, inga problem i nuvarande hus från -74. Förstår mig inte riktigt på människor som börjar hyperventilera så fort de hör talas om en källare som inte har råa betonggolv och silikatfärg på väggarna. Eller som har åsikter om vad folk gör med sina pengar, för den delen.

Det är väl ingen som har hyperventilerat eller varit minsta hysterisk förutom TS?

finns en inredd källare så budgeterar man för att riva ut den, men hoppas att man slipper. Svårare än så är det inte.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Till och med jag skäms för att jag lovade barnen att vi ska flytta till ett större hus.
Apropå de här dödshoten som enligt dig framfördes när du kommunicerade med säljaren, var det du eller säljaren som framförde dödshoten?

Om det var du så bör du skämmas desto mer inför dina barn för detta än för den utlovade husflytten, om du nu tar dig fram i livet genom att hota folk till livet.
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 13 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Så här såg det ut
Glöm inte kolla om den gröna mattans lim har asbest.
Jag har likande mönster på plastmattorna i mitthus och dom var limmade med asbestlim.
 
  • Gilla
CarVal och 2 till
  • Laddar…
Nissens
J Jayward skrev:
.
Hade redan börjat renoverara toaletterna vardagsrummet barnens rum tills vi började närma oss till källarvåningen.
Nu har jag inga pengar över eftersom jag redan la allt på renoveringen. Att folk kan ens ha mage att lura sådär. Till och med jag skäms för att jag lovade barnen att vi ska flytta till ett större hus.
Det vore bra om du svarar på följdfrågorna många ställer. Du verkar helt ignorera alla…
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det vore bra om du svarar på följdfrågorna många ställer. Du verkar helt ignorera alla…
Typ hur skall jag hinna med alla?
 
  • Gilla
  • Älska
rosell och 2 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Typ hur skall jag hinna med alla?
Forumet i första hand, renovering är sekundärt. Det är sen gammalt… ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 25 till
  • Laddar…
Nissens
J Jayward skrev:
Typ hur skall jag hinna med alla?
Alla kanske du inte kan/vill svara på, men du kan ju åtminstone ta de frågor som återkommer gång på gång.

Tex om du lät göra besiktning, eller om det är säljarens besiktning du litade på?

Varför visar du inte hela besiktningsprotokollet?

Hur det kan komma sig att du dels säger att du precis fått nycklarna till huset, men också säger att du renoverat halva bostaden redan…

Och om det är du som dödshotar dina medmänniskor eller tvärtom..

Det är många motsägelsfulla uppgifter
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 14 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Såhär ser det ut nu rev ut allt på 2 timmar nu skall jag installera in en luftavfuktare som skall täcka 300kvm och under kanske det blir krypgrunds avfuktare sen golvet skall ju såklart få platonmattor
Så ska det se ut. Va väl inte så jävla farligt?!

Du kör med dödshot mm men verkar som du tog dig i kragen trots allt
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Davidbagare
J Jayward skrev:
Tack alla för er hjälp och vissa som valde att attackera mig. Pratade nyss med förra ägaren och vi har löst det. Har inte sovit något i 24 timmar så äntligen kan jag sova i lugn ägaren har valt att stå för kostnaden efter lite dödshot hit och ditt. Antingen blir det dolda fel som täcker försäkringen eller så blir det förra ägaren
Kände lite sympati för dig och din familj fram till detta inlägg. Jävla pajas att inte se ditt eget ansvar i detta. Hoppas lite du jinxat hela skiten nu, för du verkar ju inte ha alla, förlåt, inga indianer i din kanot! Och indianer i sin kanot, det behöver man. Walla
 
  • Gilla
  • Wow
Festlund och 6 till
  • Laddar…
När det blir så mycket pengar vid husköp vill man inte att det ska bli fel och när min dotter var på visning på ett hus hade dom borrat i väggen nere i källaren för att kolla fuktigheten som alla kunde ta del av resultatet som visade risk för fuktighet och där stod det så tilltänkta husköpare visste att det kunde bli aktuellt med dränering.Vet inte vem som hade beställt borrningen men där var det raka puckar och huset blev såld dock inte min dotter som köpte huset.
 
  • Gilla
tomasfr och 3 till
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Kände lite sympati för dig och din familj fram till detta inlägg. Jävla pajas att inte se ditt eget ansvar i detta. Hoppas lite du jinxat hela skiten nu, för du verkar ju inte ha alla, förlåt, inga indianer i din kanot! Och indianer i sin kanot, det behöver man. Walla
David är det du från frölunda?
 
L Luugen skrev:
Glöm inte kolla om den gröna mattans lim har asbest.
Jag har likande mönster på plastmattorna i mitthus och dom var limmade med asbestlim.
Undersidan på mattan kan också vara av asbest, insåg för ett tag sedan att jag lagt in en matta med den konstruktionen i en lägenhet jag hade i mitten av 70-talet. ☹️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.