Har för mig att det bara fungerar för Powermax serien.

Sen vad gäller säkerheten så har jag svårt att se scenariot där inbrottstjuven hackar veran för att sedan stänga av larmet =)

Den minimala/ob efintliga risken tycker jag det lätt är värt när man ser nyttan med att få in individuella larmkomponenter i z-wave miljön.
 
leby skrev:
Du ska nog inte använda zwave för larm men kombinera funkar nog, tror flera har kopplat en [länk] på sina larm för att få in signal till controllern sen kan man ju göra vad man vill, tända lampor etc. Men bas funktionen av larm skall du nog ha utanför... Zwave är inte tillräckligt säkert, 98,4% duger till lampor men inte till larm tycker många. % är bara påhittad men som princip så...
Men exakt hur fungerar den jag fattar inte riktigt, på vilket sätt kan man få sensorn att triggas av att larmet går? Ljud?
 
Du kopplar den till larmenhetens utgångar som strömsätts vid larm, sen kommer den att indikera på i controllern så kan trigga vad du vill på det. Eller så har du en siren till larmet som du kan koppla den mot, något hittar du säkert.
 
  • Gilla
snej81
  • Laddar…
Tittade på powermaster/Max sidan och dom hade ju lite olika sirener, där kan du nog lätt lägga till sensorn, en siren skall du väl ha i alla fall...
 
Grymt, tack så mycket. Låter precis som vad jag mer eller mindre har tänkt mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.