Status
Tråden går ej att kommentera.
Marlene Eskilsson skrev:
Ni är för roliga. :) I fem års tid har vi haft stora feta orange kuvert, som ingen har klagat på tidigare. Det här är betydligt mer diskret. Är det en gubbe visar det att du själv har deltagit i den tråden, är det en mörkare färg på dokumentet visar det att det finns nya inlägg du inte har läst, är det en ljusare färg har du läst allt.
Rolig kan du va själv :)

För att citera Ingemar Stenmark: Det är ingen ide att förklara för en som int förstår.
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Marlene Eskilsson skrev:
Ni är för roliga. :) I fem års tid har vi haft stora feta orange kuvert, som ingen har klagat på tidigare. Det här är betydligt mer diskret. Är det en gubbe visar det att du själv har deltagit i den tråden, är det en mörkare färg på dokumentet visar det att det finns nya inlägg du inte har läst, är det en ljusare färg har du läst allt.
Jag skulle vilja föreslå att ni sparar plats genom att ta bort ikonen helt, det är väldigt ont om plats på sidan. Fet/normal stil funkar bra, och om man deltagit i tråden kan rubriken byta färg, exvis till rött.

Sedan innehåller den centrala tredjedelen (horisontellt) en massa information som har låg prioritet, det borde se ut så här:

FORUM -- LÄST -- SVAR -- SVAR AV -- ÄMNE/SKAPADES AV -- (REKLAM, REKLAM, REKLAM)

Dvs, trådtitlarna skall ligga i den centrala tredjedelen av sidan, sekundär information mot kanterna. Dessutom kommer era annonsörer att bli glada eftersom läsarnas uppmärksamhet kommer att fokuseras närmare reklamen.
 
Hallå forumägare.

Nu har ni testat, och slutsatsen är ju självklar: Det lilla "dokumentet" framför trådrubriken tillför ingen information, så tag bort eländet!

När ni ändå är på gång kan ni passa på och ta bort trekanten (pilen ?) framför olästa trådar också.
Vi ser om trådrubriken är skriven i fetstil eller inte, så vi kan gissa oss till om vi redan har läst tråden. Vi är varken blinda eller dumma.

Även om Marlene tycker att vi är "för roliga" :p


mycke_nu har nog bra förslag, men det behöver vi titta på för att kunna bedöma.
Låt os köra med "de små stegens" filosofi!
 
Tackar för gehör! Vi var tydligen flera som hade svårt för grått-grått ;)
 
Jag tycker som någon sa, att kuverten är rätt onödiga. Det viktiga är att se vilka trådar man själv skrivit i. Ska de vara kvar tycker jag de var bättre i grått.
 
Knallgult?

Har utvecklingsavdelningen gjort studiebesök i danmark och sniffat förbjuden frukt?
 
Redigerat:
Mikael_L
Ja det är ganska mycket redundant information.

Att jag inte läst en tråd markeras med både, fetstil, en pil och en färg på symbolen.
Jag klarar mig lätt med en enda markering, förslagsvis fetstil.

Men jag stör mig inte heller (längre?) så mycket på hur det ser ut idag. :)

Sammanfattat, för mig kan det kvitta, men fetstil räcker.
 
MathiasS skrev:
Knallgult?

Har utvecklingsavdelningen gjort studiebesök i danmark och sniffat förbjuden frukt?
Idag - efter att ha återhämtat mig från gårdagens studiebesök ;) - har jag mörkat upp den gula nyansen så att den har samma kulör som 10-årsmedaljen där uppe (som för övrigt borde bytas ut till en 11-årsmedalj nu :p). Hoppas och tror att det blir lite bättre.
 
Mikael_L skrev:
Ja det är ganska mycket redundant information.

Att jag inte läst en tråd markeras med både, fetstil, en pil och en färg på symbolen.
Jag klarar mig lätt med en enda markering, förslagsvis fetstil.

Men jag stör mig inte heller (längre?) så mycket på hur det ser ut idag. :)

Sammanfattat, för mig kan det kvitta, men fetstil räcker.
Ikonerna fyller en funktion. Tanken med ikonerna är att de ska länka till första olästa inlägget samt ge info om man postat i tråden eller om tråden är låst. Den blåa pilen kommer försvinna men dess funktion kommer att flyttas. Vi har fixat ändringen i vår utvecklingsmiljö men vi vill fixa några till saker innan vi rullar ut.
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Ikonerna fyller en funktion. Tanken med ikonerna är att de ska länka till första olästa inlägget...
Ja se där. Det var ju en för mig okänd funktion, som verkar vettig.
Och nu har jag letat rätt på någon gammal tråd där jag läst för länge sedan. Och ja, det fungerar. =)
Jag ska nog försöka börja använda den funktionen.


Och Per, jag har också lagt märke till att autospara är betydligt mer diskret numera. Jag märker det knappt.
 
Beträffande autospar så följer felmeddelandet när man försöker lämna en sida utan att Skicka svar inte riktigt den normala konventionen.

Default skall vara NEJ medan det skall krävas såväl navigation som klick för JA. Dvs fokus borde vara på den vänstra knappen, inte den högra.

Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jisses, jag måste ha lyckats med att ha en cashad sida hela gårdagen eller något sånt för jag minns inte att jag såg något fult eller jag menar gult... ;)
Den röda färgen skrek i ögonen men den gula är... apful. :) Inte lätt att göra alla nöjda! :D
 
mycke_nu skrev:
Default skall vara NEJ medan det skall krävas såväl navigation som klick för JA. Dvs fokus borde vara på den vänstra knappen, inte den högra.
Det där är en del av webbläsaren och inget som vi kan ändra själva. Men jag håller med om att det är aningen irriterande.
 
MathiasS skrev:
Har utvecklingsavdelningen gjort studiebesök i danmark och sniffat förbjuden frukt?
Jag vill dementera allt bruk av olagliga substanser, men vill ändå lyfta fram att man vid viss påverkan jobbar betydligt effektivare: http://xkcd.com/323/ ;)

Just nu så håller vi på att testa lite olika uppsättningar ikoner. Och i och med att olika ikoner cacheas olika länge så ser det ibland mer än lovligt rörigt ut. När det är klart kommer det dock vara betydligt mer självklart vad varje ikon är bra för.
 
På surfplattan (android 3.2) så visas ibland inte bilder automatiskt utan jag måste trycka på "download" på varje bild. Väljer jag en annan tråd så visas bilderna som vanligt. Har för mig att detta beteende är slumpartat då samma tråd 2 olika dagar kan ha olika bildbeteenden.

Kör med Opera som webläsare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.