Status
Tråden går ej att kommentera.
sven s skrev:
Jag är mest utloggad när jag läser på forumet.
Det är olika reklamer som kommer, och det stämmer att det bara sker när man inte är inloggad.
Så! Nu ska det förhoppningsvis fungera. Hojta gärna till ifall det fortfarande strular. :)
 
BigGitt skrev:
I Windows 7 och Google Chrome, hamnar jag på forumets första sida. Som jag visade innan. I Opera och Mozilla Firefox samt Explorer fungerar det dock ok.
Så, nu ska det här problemet vara fixat också. :)
 
johan_mlg skrev:
Så! Nu ska det förhoppningsvis fungera. Hojta gärna till ifall det fortfarande strular. :)
Så duktig du är ;)
Nu funkar det fint, tackar.....
 
johan_mlg skrev:
Så, nu ska det här problemet vara fixat också. :)
JA! Stämmer. Nu fungerar det.

Nu kanske kan du titta på det att citera långa inlägg i mobilen? ;)
 
BigGitt skrev:
JA! Stämmer. Nu fungerar det.

Nu kanske kan du titta på det att citera långa inlägg i mobilen? ;)
Jag har ändrat lite på det så det bör fungera lite bättre. Fortfarande ingen scroll-list, men det går att trycka på texten och sedan dra ner den, precis som man brukar scrolla.

För att få det att fungera ännu bättre kan man gå in här: http://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions Och välja en annan editor under "Redigeringsgränssnitt för meddelanden".

Jag har också upptäckt att den avancerade svarsrutan (klicka på fler alternativ) uppför sig betydligt snällare än snabbsvar. Det kan vara värt att veta ifall man trillar på ett sådant där extra struligt inlägg nån gång. ;)
 
johan_mlg skrev:
Jag har ändrat lite på det så det bör fungera lite bättre. Fortfarande ingen scroll-list, men det går att trycka på texten och sedan dra ner den, precis som man brukar scrolla.

För att få det att fungera ännu bättre kan man gå in här: [länk] Och välja en annan editor under "Redigeringsgränssnitt för meddelanden".

Jag har också upptäckt att den avancerade svarsrutan (klicka på fler alternativ) uppför sig betydligt snällare än snabbsvar. Det kan vara värt att veta ifall man trillar på ett sådant där extra struligt inlägg nån gång. ;)
AAAaaa.

Ok! Tackar :)
 
johan_mlg skrev:
Jag har ändrat lite på det så det bör fungera lite bättre. Fortfarande ingen scroll-list, men det går att trycka på texten och sedan dra ner den, precis som man brukar scrolla.

För att få det att fungera ännu bättre kan man gå in här: [länk] Och välja en annan editor under "Redigeringsgränssnitt för meddelanden".

Jag har också upptäckt att den avancerade svarsrutan (klicka på fler alternativ) uppför sig betydligt snällare än snabbsvar. Det kan vara värt att veta ifall man trillar på ett sådant där extra struligt inlägg nån gång. ;)
Bry Er inte om inlägget. Jag vill bara testa / mobil.
Bara en.
Kan vara smart.
Och det är inte jag. :)
Nu börjar problem.
Vet inte om det.
Men.
 
Johan_mlg

Haha. ;-)
Du lyckades! Det funkar från mobilen med!
Tack. ;-)
 
Hittar inte igen det nu men vill minnas att det var snack om någon som ändrat visa antal inlägg / sida från 100 till 50 för att få långa trådar att fungera. När jag läste det så hade jag oxå 100 / sida och problem, men någon dag senare var det löst, dvs kom in där jag skulle även om det var segare än tidigare. Har inte tänkt på det förrän nu när jag uppdaterat en sak i min profil och jag helt plötsligt fått forum default och det går ej längre att välja fler än 30 inlägg per sida.

Är det enligt plan? Jag gillade 100 / sida!

/Peter
 
Jo, det är tanke bakom det. I och med nya vBulletin-versionen så tog det för mycket prestanda med 100 inlägg per sida. Och då tycker vi det är bättre att ha 30 inlägg per sida och snabba sidladdningar än 100 inlägg per sida och att det ibland inte ens går att ladda trådarna.

@BigGitt: Kul att det funkar! Var det något mer du hade problem med, eller är allting löst nu? :)
 
johan_mlg skrev:
Jo, det är tanke bakom det. I och med nya vBulletin-versionen så tog det för mycket prestanda med 100 inlägg per sida. Och då tycker vi det är bättre att ha 30 inlägg per sida och snabba sidladdningar än 100 inlägg per sida och att det ibland inte ens går att ladda trådarna.

@BigGitt: Kul att det funkar! Var det något mer du hade problem med, eller är allting löst nu? :)
Mina problem är borta. TACK!
 
johan_mlg skrev:
Jo, det är tanke bakom det. I och med nya vBulletin-versionen så tog det för mycket prestanda med 100 inlägg per sida. Och då tycker vi det är bättre att ha 30 inlägg per sida och snabba sidladdningar än 100 inlägg per sida och att det ibland inte ens går att ladda trådarna.
Tack för svaret, "som vanligt" får användarvänlighet stryka på foten för användadet av ny teknik :thumbdown:
I övrigt gillar jag det nya(y)

/Peter
 
Jag har lite problem med söken. Inga direkta buggar, mer i själva användandet. Googlesöken i uppe till höger ger så lite information om träffarna, speciellt forumträffar. Inget datum, inte nått om forumavdelning osv. Sen forsvinner ju min ifyllda sökning, så vill jag söka igen med justeringar så får jag fylla i igen uppe till höger. Ilandsproblem, men det är det mesta inom webb.

Klickar jag sedan på forum har jag bara avancerad sök som alternativ. För att få enkel sökning måste jag in i en avdelning, och kan då bara söka där.

Untitled-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Test
hars skrev:
Sen forsvinner ju min ifyllda sökning, så vill jag söka igen med justeringar så får jag fylla i igen uppe till höger.
Bra feedback. Jag ska kolla om vi kan åtgärda detta på något sätt.
hars skrev:
Klickar jag sedan på forum har jag bara avancerad sök som alternativ. För att få enkel sökning måste jag in i en avdelning, och kan då bara söka där.
Den avancerade sökning behöver inte vara så avancerad. Prova att klicka på Avancerad sökning och bara fylla i fältet "Nyckelord".

/Per
 
  • avancerad-sokning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Test skrev:
Den avancerade sökning behöver inte vara så avancerad. Prova att klicka på Avancerad sökning och bara fylla i fältet "Nyckelord".
Vad sägs om att vi bara kallar den "Sök" då? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.