Mikael_L
Jag har läst genom tråden nu.
Och jag har fortfarande inte fått någon klar känsla över om det Thomas_Blekinge tänker göra kommer/ska klassas som en fast installation.
Eller om det är att anse som en ansluten apparat, typ.

Där kan du ha lösningnen ifall du verkligen gillar lampsladd.

Är det en fast installation så är dock kravet både minst 1,5mm2 samt att jordledare ska vara med fram till armaturer och ev uttag.

Jag håller med Bo om att EXQ är faktiskt rätt tunn och smidig, det borde alla ggr gå att använda.
Det finns även FXQ som är ännu lite mer smidig.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Jag har köpt EKK 3G1.5 nu och kabelkanal.
En de produkter (kabelsorter och skarvhylsor) finns hos grossar men säljs inte till privatkunder. Det betyder att man som hempulare inte har tillgång till allt.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har köpt EKK 3G1.5 nu och kabelkanal.
En de produkter (kabelsorter och skarvhylsor) finns hos grossar men säljs inte till privatkunder. Det betyder att man som hempulare inte har tillgång till allt.
Handlar du på Elektroskandia är det inga problem att handla om du bara betalar med kort.
 
E elmont skrev:
Handlar du på Elektroskandia är det inga problem att handla om du bara betalar med kort.
Till ett pris som är ett skämt. De vill inte ha med privatpersoner att göra och det märks på priset.
 
Müssli Müssli skrev:
Till ett pris som är ett skämt. De vill inte ha med privatpersoner att göra och det märks på priset.
Priset beror helt på hur du "förhandlar" med säljaren, tycker säljaren att du är trevlig handlar du säkert betydligt billigare än om säljaren tycker du är otrevlig. Precis som när elfirmorna handlar så är det oftast personkemin som avgör slutpriset.
Angående påståendet om att vissa varor inte är tillgängliga för var och en, det handlar bara om en prisfråga.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.