Davidbagare
E Ekerz skrev:
Så att släppa priset på Sveriges största plattformar när affären är bra men inte när den inte är bra, det tycker inte du är att manipulera marknaden? Jag tycker det.

Din ursäkt att släpa med dina gnälliga snorungar håller inte. Menar du att de ska hjälpa dig dra några slutsatser?
Hahaha vilken härlig diskussionston du håller. Du ger ett intryck av att vara väldigt osäker, så dina åsikter tar jag med en nypa salt.

Till skillnad från dig så är jag inkluderande när det kommer till familj. Eftersom mina barn inte är några ”gnälliga snorungar” så kan de absolut hjälpa till med vettiga slutsatser.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
E
Davidbagare Davidbagare skrev:
Hahaha vilken härlig diskussionston du håller. Du ger ett intryck av att vara väldigt osäker, så dina åsikter tar jag med en nypa salt.

Till skillnad från dig så är jag inkluderande när det kommer till familj. Eftersom mina barn inte är några ”gnälliga snorungar” så kan de absolut hjälpa till med vettiga slutsatser.
Oh well, vi lever i en demokrati så jag får väl dras med er 😂
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Håller med att alla kan inte få barnvakt.

På vissa människor verkar det som att det är så enkelt att fixa barnvakt. Tänker på tråden som finns bla här på detta forum "är det okej att ha barnen på förskolan när man bygger".
Ja jag låter inte pågen vara på dagis om jag skulle titta på ett hus eller bil eller vad som. Och det är inte alltid mina föräldrar kan vara barnvakt, och de är de enda vi har som kan vara barnvakt =)

Enda gången han får vara på dagis när jag inte är på jobbet är som när man har ett bokat besök hos läkare eller tandläkare som ändå är inom arbetstiden. Eller som nu när jag är sjukskriven.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag tror inte att yngre barn är så roade av gå på husvisning. De har med största sannolikhet inte så mycket att bidra med. Jag har varit med om en hel del småungar som springer runt.
Hur ska man kunna göra en seriös koll av huset om man ska hålla kolla på barnen?

Men bästa kommentaren på en visning var nog, -det är okej, den är kravmärkt. Sa mamman till dottern som ville ta en banan från ett fat på visningen.
 
  • Gilla
  • Haha
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Sa mamman till dottern som ville ta en banan från ett fat på visningen.
Hoppas någon skalade bananen. 😳😂
 
E
Tar man ungar med sig visningen får man väl hålla dem i handen så man har koll på dem, oavsett ålder om det inte fungerar att de håller sig hos sin förälder självmant.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hoppas någon skalade bananen. 😳😂
Den är ju ekologisk 😅
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag tror inte att yngre barn är så roade av gå på husvisning. De har med största sannolikhet inte så mycket att bidra med. Jag har varit med om en hel del småungar som springer runt.
Hur ska man kunna göra en seriös koll av huset om man ska hålla kolla på barnen?

Men bästa kommentaren på en visning var nog, -det är okej, den är kravmärkt. Sa mamman till dottern som ville ta en banan från ett fat på visningen.
Jag kan berätta för dig hur den seriösa kollen görs.
Den görs då verkligen inte på första visningen. Utan den är till för att du ska kunna känna in dig i om villan eller lägenheten är något du kan tänka dig att bo i.
Och tycker du det så bokar du in en ny visning där du kan göra allt mer grundligt, om du vill ha med dig en kunnig eller inte.

De enda ställen man inte kan göra så är såklart de sjuka marknaderna i Sthlm, kanske Gbg med? Iallafall de sjuka marknaderna hinner man inte göra sånt för affären är väl ofta över innan mäklaren låst dörren.
Och det är ju därför folk är så gnälliga när de köpt sitt boende för att de är sån sjuk marknad :)

Trots vi har mycket attraktivt läge här så är mäklarna åtminstone måna om att man får en chans att kunna köra en besiktning. Min villa var vi 3 ggr i, 1- bokade visningen med andra. 2- en privat med ägaren och min far och tredje efter vunnen budgivning där både far och bror hängde med och gick genom grundligt, sen kontraktskrivning.

Så första visningarna är i en normal marknad till för att känna in sig.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.