PM :)
 
Har varit kund sen april. men jag skulle inte rekommendera det till någon som inte kan styra sin konsumtion med enkla medel. (att hela tiden gå och fundera på när man ska använda olika prylar är inte rolig)
Men kan man kombinera smart hem och bil laddning och pooluppvärmning så kan det vara lyckad (har inga planer på att vinterstänga poolen heller)

så här ser mina siffror ut:
https://offpeak.se/snaps/REaMTdCltAFdR0LX9ZUF/graphs

2 planshus (100kvm per plan) med Pool och elbil.
Utrustad med Solceller och bergvärme och (FTX) mekanisk från och till luft.
Utan solceller och pool och elbil så drar huset 9500kWh (3500kw är värme resten hushållsel)
 
K Kamangir skrev:
Har varit kund sen april. men jag skulle inte rekommendera det till någon som inte kan styra sin konsumtion med enkla medel. (att hela tiden gå och fundera på när man ska använda olika prylar är inte rolig)
Men kan man kombinera smart hem och bil laddning och pooluppvärmning så kan det vara lyckad (har inga planer på att vinterstänga poolen heller)

så här ser mina siffror ut:
[länk]

2 planshus (100kvm per plan) med Pool och elbil.
Utrustad med Solceller och bergvärme och (FTX) mekanisk från och till luft.
Utan solceller och pool och elbil så drar huset 9500kWh (3500kw är värme resten hushållsel)
Vad är det du gör på nätterna med all el?
 
F flaektrem skrev:
Vad är det du gör på nätterna med all el?
laddar bil, fyller på varmvatten bredaren. värmer pool.. diskmaskinen och tvätt brukar gå på nätter (har inte ändrat vanor ang disk och tvätt heller)
 
  • Gilla
flaektrem
  • Laddar…
engs
114,4 SEK har jag sparat enligt offpeak.se.
Knappast nått att skriva hem om, men ser det mer som ett sätt att samtidigt sprida ut förbrukningen över dygnet som förberedelse för en sannolik framtida effektavgift. Även att en huvudsäkring brände ibland tidigare men det löste jag iofs före tibber med att helt enkelt schemalägga laddning nattetid.

Har bara en elhybrid än så länge, som är inställd att ladda med automatik när priset sjunker på kvällen. Tvättar ofta på natten men samma här att det har jag föredragit sen tidigare så ingen rutinskillnad, känns mer tidseffektivt helt enkelt.

Drömmen vore två st kombinerade tvätt- och torktumlare som man kan ställa med lite förskjuten starttid sinsemellan, så båda är helt klara på morgonen, frugan har diverse synpunkter på ditten och datten som inte får torktumlas så har inte grottat vidare...
 
Redigerat:
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Tack, har fått flera koder redan :)

(Hej, jag tänkte gå över till Tibber, någon som har en bonuskod?)

/Henrik
 
Redigerat:
Pm
 
På tal om Tibber. Hur ligger ni till? Vad betalade ni per kWh i oktober. Hade vart kul med en jämförelse.

Jag snittade 67.72kr/kWh
 
K kjork skrev:
På tal om Tibber. Hur ligger ni till? Vad betalade ni per kWh i oktober. Hade vart kul med en jämförelse.

Jag snittade 67.72kr/kWh
Kronor?! :D
85,6 öre/kWh här..
 
hobbs hobbs skrev:
Kronor?! :D
85,6 öre/kWh här..
Grisfingrarna var framme. Ören givetvis
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Kanske ska till mer info för att det ska bli rätt.

elområde: 3
Förbrukat: 885kWh
Snittpris: 67,72 öre
 
elområde 3
oktober snitt: 54,40 öre
förbrukning; 1950 kWh
 
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
K Kamangir skrev:
elområde 3
oktober snitt: 54,40 öre
förbrukning; 1950 kWh
Tips på hur du fått ned ditt pris? Ser att du ligger mer än 10öre billigare än mig.
 
Snittar på 88öre
 
  • Skärmdump som visar elkonsumtion, snittpris per kWh, kostnader, och besparingar på en mobil webbsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kjork
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.