Skysodan skrev:
Gillar nytänket med bipolära antenner men anar att du inte menar att antennen är psykasjuk :) Dipol kanske?

Och impedansen ? ;) är det därför man inte kör halvvåg?
Jag kunde nog skylla på autocorrect men det var nog jag som hade otur när jag tänkte ...
 
Har uppdaterat till 3,8b idag och nu funkar inget z-wave längre...
 
Har någon hört när nexa släpper sina egna
z-wave produkter ?
 
nää, inte jag iaf.
men vad som är intressant är om de har bättre räckvidd än övriga Z-wave.
Eller om det är Bridgen som är lite slö i räckvidden
 
Mick3 skrev:
nää, inte jag iaf.
men vad som är intressant är om de har bättre räckvidd än övriga Z-wave.
Eller om det är Bridgen som är lite slö i räckvidden
Men Z-wave kör med eget mesh nätverk så räckvidden borde inte spela såå stor roll.
 
Magnus Levau skrev:
Har någon hört när nexa släpper sina egna
z-wave produkter ?
De är redan släppta, kolla deras ÅF så hittar Du.
 
Som det är nu, så fungerar inget Zwave som det skall, det tar flera minuter innan jag ser om en Dörr är öppen, kan inte heller inkludera någon ny Zwave... Har inte gjort någon uppdatering själv, har startat om box men inget hjälper.

Någon som har nån bra ide?
 
Mick3 skrev:
nää, inte jag iaf.
men vad som är intressant är om de har bättre räckvidd än övriga Z-wave.
Eller om det är Bridgen som är lite slö i räckvidden
Det behövs 5 - 10 Z-Wave enheter för att nätet skall fungera bra med god täckning, det hänger sällan på Controllern. De flesta (alla?) tillverkare köper färdiga Z-Wave moduler från Sigma Designs till de produkter de tillverkar, däremot skriver nog många egen SW till dessa.
 
ControlFreak skrev:
De är redan släppta, kolla deras ÅF så hittar Du.
Har sökt på internet och nexa egna hemsida men ej hittat några produkter.
Kan du länka till en sida ?
 
ControlFreak skrev:
[länk]
Tack 👍
 
Och som jag skrev några sidor tillbaka, Nexas Z-wave produkter är bara re-brandade produkter från Everspring. M.nu säljer vissa av dessa under Everspring namnet, ngn även billigare.
 
Ni som har problem med täckningen. Hur stora hus har ni? Har inte installerat min än men man blir ju orolig om man ska lämna tillbaka den.

Sedan hur långt ifrån era routrar har ni plaserat den?
 
mattemaz skrev:
Ni som har problem med täckningen. Hur stora hus har ni? Har inte installerat min än men man blir ju orolig om man ska lämna tillbaka den.

Sedan hur långt ifrån era routrar har ni plaserat den?
Täckning för vad, 433 MHz eller Z-Wave?
Mitt hus är 18 x 9 meter i två plan och Bridgen täcker hela huset med 433 MHz sändning/mottagning samt förrådet 15 meter från huset med 433 MHz sändning.
Med Z-wave, som bygger på mesh, kan jag inte svara än då jag inte har tillräckligt många mottagare för att täcka in hela huset.
Bridgen står i ett skåp 10 cm från routern,
 
Kan man styra bridge från olika enheter? Typ ett konto för mig (admin) o ett för tjejen som inte kan ta bort scener etc eller hur funkar det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.