Hur många är ni?
Om du har fem partners, så skulle jag föreslå (med tanke på var du håller till)
6 In The City Inc. :cool:
Nä, ingen idé att försöka vara lustig, det slår alltid fel.

Varför inte Malmbergs Consulting helt enkelt.
Och registrera en .com-domän samtidigt med den svenska .se-domänen.
Förr än du anar är ni ute och jobbar internationellt.

Jag vet, har gjort den resan själv.

PS, rättelse:
Ursäkta, Malmgren skulle det ju stå!

Knock On Woodberg
 
Redigerat:
Vi är fyra CEO, CTO, CFO och HR-chef

Alla heter Anders, märkligt

edit. Om jag startar företag med någon som heter berg i efternamn tex Forsberg så kan vi ha namnet Malmberg
 
Redigerat:
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Alltså, du är systemutvecklare och inte arkitekt, eller? Då kan du ju inte kalla företaget för design och arkitektur? Och MAD Arkitekter finns f.ö. redan :)
 
KristinaRT
SystemLösningar för Arkitektur och Design (SLAD)?

Malmgren Arkitekt och Design System (MADS)?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
arkTecko: Jag är Systemarkitekt. Ibland tar jag även uppddrag som Lösningsarkitekt men försöker undvika det lite väl mycket dra pilar mellan boxar.

Tack för alla tips, inte lätt detta, man kan iof alltid byta namn i efterhand, men skulle vara kul att komma på något fyndigt :)
 
Jag tycker du ska satsa på ex. MAD eller DDA, det ska ändå vara ett namn som gör att kunderna på en gång förstår/får en hint om vad det är för företag och vad ni gör.
MAD låter bäst tycker jag och det är väl lite kul också med ett sånt namn? jag tänker direkt då kanske "galen, outside-the-box - design", det gäller ju att sticka ut både med namnet och med det man gör!

Arbetar själv inom IT och tycker att många företag har luddiga namn och sätter man sig in i kundens situation så ska det gå snabbt för dom att hitta det dom söker, tänk på det när ni gör hemsidan också att försök på en gång fånga kundens intresse + att det ska framgå vad ni är/gör, man har i snitt bara några sekunder på sig att fånga kundens intresse på hemsidan så att dom klickar vidare på sidan istället för att stänga ner och gå till nästa.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag jobbar uteslutande med Enterprise-kunder, och tror det mer är kontakter och skaffa bra ramavtal som gäller där, men ska absolut fixa en hemsida. Förr eller senare :D

Lutar nog starkt åt MADesign just nu. Utalas M. A. Design. Tänkte nog regga det som "MADesign - Malmgren Arkitektur & Design Aktiebolaget"
 
AndersMalmgren skrev:
Arkitektur & Design Aktiebolaget"
Fast detta ger mig associationer till en inredningsarkitekt eller något liknade och inte till IT.
 
Jo förvisso, men jag får inte in IT eller Digital där, eller iof kan ha det i hela namnet men behålla korta namnet MADesign
 
MADesign - Malmgren Digitala Arkitektur & Design Aktiebolaget
 
Eller så kör man MAD Digital AB :D Men då blir det nästan för mycket självdistans
 
eller DDK, Digital Design Konsult AB - kan även användas som DagDrivarKlubben AB
 
Redigerat:
AndersMalmgren skrev:
Jag jobbar uteslutande med Enterprise-kunder
I så fall spelar nog namnet 0 roll (om det inte är något stötande)...
 
Jag har även ett supportavtal på en av mina Open source ramverk och jag vill gärna expandera inom den biten, drömmen vore att sitta och designa framtidens API er på heltid
 
Jag skulle ta tagit något med consulting eller inget alls i namnet. Då binder du dig inte till någon branch. AMEX hade vart något. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.