Jag har inte testat båda, men kör pcl -4 utan att få träningsvärk efter och är nöjd med resultatet
Gissar att båda drivs av öl. Viktigt att man inte överdoserar då slutresultatet kan bli lidande
 
  • Gilla
  • Haha
Tedde och 5 till
  • Laddar…
Hej.

Har precis börjat använda min PCL 4.

Körde trallen och fick ett otroligt bra resultat. Men idag skulle jag prova plattorna på framsida (naturligtvis med borstar för stenplattor), dock fick jag problem efter en stund.
När jag trycker borstarna mot plattorna så vill den inte driva (borstarna snurrar i luften) även om motorn går.

Vad tror ni det kan vara för fel?
 
Sitter muttern på centrumaxeln fast? Så att rullarna sitter fast. Dra åt.
Blev så på svärföräldrarnas maskin vet jag.
 
Sitter rullarna på rätt sida, skiljer på vänster och höger.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Sitter muttern på centrumaxeln fast? Så att rullarna sitter fast. Dra åt.
Blev så på svärföräldrarnas maskin vet jag.
Hej

Hittar ingen mutter på centrumaxeln. Du tänker inte på de svarta plastbrickorna som man skruva loss när man byter borstar?
 
TeroM TeroM skrev:
Sitter rullarna på rätt sida, skiljer på vänster och höger.
Rullarna skiljer inte. Däremot skiljer skruvarna.

Problemet uppkom efter 2 timmars användande på stenunderlag.
 
Spelman Spelman skrev:
Hej

Hittar ingen mutter på centrumaxeln. Du tänker inte på de svarta plastbrickorna som man skruva loss när man byter borstar?
Precis.
 
M MasMats skrev:
Precis.
De är åtrågna så hårt det går. Problemet kom efter ca 2 timmars arbete, så allt fungerade en bra stund.
 
R Robert Svensson9 skrev:
Är pcl 4 bättre är ex T5 racer??
Ja då pcl4 inte använder högtryckstvätt och skjuter in vatten i brädan, den bara borstar och det vatten som används är bara ifrån trädgårdsslangen som spolar skiten man borstar av framför.
 
  • Gilla
Skip6711
  • Laddar…
O ollo skrev:
Ja då pcl4 inte använder högtryckstvätt och skjuter in vatten i brädan, den bara borstar och det vatten som används är bara ifrån trädgårdsslangen som spolar skiten man borstar av framför.
Ok! Ja det är ju bra med att man inte trycker in vatten i trät! Men blir det renare med plc4 än T5 racer?
 
Spelman Spelman skrev:
De är åtrågna så hårt det går. Problemet kom efter ca 2 timmars arbete, så allt fungerade en bra stund.
Fick du rätt på den? Jag råkade nämligen ut för samma sak och tänkte reklamera annars.
 
R Robert Svensson9 skrev:
Ok! Ja det är ju bra med att man inte trycker in vatten i trät! Men blir det renare med plc4 än T5 racer?
PLC4 är enl mig i en egen klass, svärmors gubbe lånat min och köpte sen en egen, jobbarkompis lånat, köpt en egen..

Men det är min bedömning och erfarenhet av jämförelsen.

Bra medel o borstarnas skrubbande effekt gör susen 😊👌
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Hej,

kan man använda trallsåpa (har ngn tips på bra sort?). Dvs typ spruta ut med tryckspruta några meter i taget och sen använda PCL 4 med låg nivå på strålen och gå över den ytan...
 
PatrikSjoGru PatrikSjoGru skrev:
Hej,

kan man använda trallsåpa (har ngn tips på bra sort?). Dvs typ spruta ut med tryckspruta några meter i taget och sen använda PCL 4 med låg nivå på strålen och gå över den ytan...
Ja, jag har använt hemkokad linoljesåpa till maskinen men jag blandade det i en hink och gick med en piassavakvast och borstade ut det före jag körde med maskinen.
 
  • Gilla
PatrikSjoGru
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.