Nu är alla papper och dyligt klara och huset kommer 30/3 nästan så man börjar bli nervös nu:).
 
A
Kan förstå att det börjar bli lite nervöst, men samtidigt oerhört kul att komma igång. Vi var på byggsamråd häromdagen så nu är allt klart och vi ska dra igång vårt lilla projekt. Vi kommer nog börja schakta av och göra grunden inom två veckor för att stomresa under mars/april...
 
Vilken kommun står ni i kö? Vi har stått i Uddevalla tomtkö sedan 2004. 2005 fick vi ett erbjudande. Nu ska nya tomter fördelas under vår-sommar!
 
A
Vi ska bygga i Trollhättan, vi gick med i tomtkön i augusti 2005 och i maj 2006 fick vi vår tomt, det hela gick ganska snabbt med andra ord, men det beror ju helt på vilket område man vill bygga i. Spännande med fördelning av fler tomter, hoppas på tur för er del!
 
Jag vill ha fyllnadsmassor!!!!! är det någon av er som råkar höra eller vet något kan ni väl säga till mig:).

Grunden är snart klar nu så ajg skulle gärna vilja jämna till resten av tomten oxå.
 
Hur går det gott folk med era byggen?? hos oss går det framåt grunden är så gott som klar ska bara gjuta på tisdag sen så... är det bara väntan på det kära huset:)
 
A
Allt förarbete på tomten är nu avklarat och vi börjar med grunden på måndag. Vi kommer att gjuta plattan innan påsk för att börja med stomresningen efter påsk. Det blir lite mer för oss att göra eftersom vi bygger helt i lösvirke utan något husföretag bakom oss, men roligt ska det bli!
 
Idag har vi haft stomresning på vårt hus i Katrinedal/Vänersborg.
Vi bygger ett Sandhem från Eksjöhus allt har gått kanon bra än så länge:D

Gå gärna in på vår hemsida Villa Melker
 
A
Katrinedal är ett mysigt område! Har gamla vänner som byggt där på Barrskogsvägen, plus att jag själv ursprungligen är från Öxnered/Blåsut. Det blir nog mycket härligt när ni får klart med huset.
 
Jag bygger ett mjöbäcksvillan i lödöse kolla gärna min tråd och fråga om du undrar nåt jag köpte bara en byggsats och reste det själv

min mail krillenoo7@hotmail.com
 
Nu har jag gjort en liten sida om vårt husbygge som jag kommer uppdatera regelbundet:)

Husbygget
 
Nu har vi fått en tomt på Onsjö i Vänersborg! Behövde inte vänta så länge!:)
Och huset blir ett Ymer från Älvsbyhus!
 
A
Grattis! Kul! Det finns Älvsbyhus vid Katrinedal i Vänersborg vet jag om ni inte sett det, plus att några på vår gata har byggt ett Älvsbyhus. Lycka till!
 
Tackar! Var o tittade på det i Katrinedal när det var visning där, så det känns som det kommer att bli jättebra!

Förresten... vi har börjat knåpa på en hemsida vi med!

http://www.nogg.se/mariaglenn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.