Hej!

Vi skulle behöva hjälp att identifiera märket på vår duschhörna, där nedre gångjärnet på ena dörren har gått av. Vi behöver skaffa en reservdel, men det står inget fabrikat eller serienummer någonstans på dörrarna.

Har även pratat med de som vi köpte bostaden av, men det verkar vara tidigare ägare som satte in duschhörnan, varför de inte heller kände till var den kom ifrån. Har även kollat med Bauhaus i Linköping, där vi bor, men inget napp där heller.

Nu börjar vi bli desperata och skulle bli otroligt glada om någon kände igen duschen!

Tack på förhand!
/Stina och Erik

20141009_055406.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20141009_055438.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20141009_055542.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

gångjärn.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är ganska övertygad att jag har en likadan i mitt badrum , övre delen ser exakt likadan ut..
Har inte handtaget som ni har på dörren..
Den heter CTA DUSCH RUND (307171036) (avskrivet från kvittot) inköpt på K-Rauta i Linköping 2005
 
  • Gilla
stinaoerik
  • Laddar…
Tack!!! Drar till K-rauta strax, återkommer :)
 
Tycker det ser väldigt mycket ut som en aqua profil från gsab. Men det finns många som ser väldigt lika ut. Om du inte hittar på k rauta så gå till en glasmästare dom borde kunna hjälpa dig.
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Ingen lycka på k-rauta... :( Har kollat på gsabs hemsida men hittar inga bra bilder...
Micro vet du om det är en Hafa-dörr du har? Vi frågade om benämningen du hade på kvittot och de trodde då att det var en Hafa-dörr, kan det stämma?
 
Gsab! Prata med Ivan, han löser problemet! Säljer dock inte till privatpersoner..
Heter Aqua..


Mvh fremax
 
stinaoerik ..Jag har ett väldigt bra minne för saker ,men tyvärr är det mycket kortvarigt.;)
Det är inte omöjligt att det är Hafa , tyvärr fotade jag inte emballaget då jag köpte dörrarna 2005.
Och jag har inte skrivit upp varumärket på listan jag gjorde på allt materiel jag köpte till badrummet.:(
Jag hoppas att ni löser detta ändå och önskar er lycka till.
 
Hej.

Inte helt säkert men kan vara en Scanbad (eller Dansani). Modellen hette tidigare "Diana". Isåfall bör du kunna få tag i reservdel via Bauhaus. Tyvärr handlar det om att snacka med rätt person. Får ni inget napp så hör av er så ska jag se vad jag kan göra.
 
stinaoerik har ni löst problemet med duschdörren ännu ??
Jag satt och rensade ibland pärmar o papper här nu och hittade var min kommer från för leverantör. :D
Det står följande på papprena: Grattis till din nya Dusch-Line
och det ett företag som heter Concepta A S i Danmark som har levererat dessa.
http://www.modulia.dk länkar till dom idag.
Hoppas att det kan hjälpa er på traven om ni inte har gett upp och skaffat nytt.;)
 
nizzehult
Hej! Nu är det länge sen den här tråden startades och det framgår heller inte om TS lyckades fixa nya gångjärn men jag befinner mig i exakt samma situation med trasiga och identiska gångjärn, fast till skillnad mot för dem så har jag kvar kvittot.
Duschhörnan heter Caricia och är såld av Coop i augusti 2006 för 1995,-.
Jag har just varit i kontakt med Combac som var den som levererade dessa på den tiden och dom kanske kunde ha nåt par liggande men det var osäkert. Jag har också dragit ett mail till Danmark för att se om dom kunde hjälpa mig.
Jula säljer en liknande hörna nu för 1695,- ,men det är en annan konstruktion i gångjärnen idag.
Vore intressant att få höra om det löste sig och i så fall hur.
 
nizzehult
Här kommer en bild:
20150728_131739.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,
Har också en Caricia som är inköpt på Coop i januari 2006.
Igår tog jag lös dörrarna för att byta gummilist och då gick naturligtvis den grå plastmojängen (gångjärnet) i mitten på bilden ovan sönder...������
Hur har det löst sig för dig? Kunde de i Danmark hjälpa dig?
 
nizzehult
Har inte fått nåt svar (ännu), varken från Combac eller Modulia. Dom senare kunde man bara nå via ett kontaktformulär. Vet inte om det förbättras nu när industrisemestern är slut men det känns som om det här är rätt lågprioriterat för dem.
Plan B skulle vara att köpa helt nya sidor - kanske på Jula - och flytta över själva glaset till dessa, vet inte om detta är genomförbart.
 
nizzehult
Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.
Har fått svar nu både från Combac och Modulia: dessa har utgått och inga delar finns att tillgå.
Har googlat och sökt (även utomlands) men inte hittat något som liknar just dessa.
Kollade på dörren igår och den verkar limmad i änden. Det skulle säkert gå att byta hela sidan om man får tag i dessa men speciellt enkelt blir det inte. En dörr väger f ö nästan 35kg!
 
nizzehult
Uppdatering. Beställde och fick gängjärn från Julas dörrar (90,-!) men dom ser helt annorlunda ut och går inte att få ditpå annat sätt utan en rejäl modifiering. Ser ut som det blir att köpa nya dörrar ändå :(
 
  • Gilla
Roland Niemi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.