Det är synd om myrstackarna :(

Protte
 
Denna tråd kanske kan anses vara avslutad men jag kan ändå dela med mig av mina egna erfarenheter och synpunkter. Brukar hälla en skvätt bensin på myrbon. För en stubbe räcker det med en dryg KAPSYL. För en stor myrstack skulle jag börja med en halv dec. Det är alltså inga stora mängder vi pratar om. Det gäller (tycker jag) att få dem att flytta, inte utöva massmord. Kokande vatten eller översvämning tycker jag bara låter grymt.
Jaja, jag är ju inte biolog så om myrorna flyttar kanske man indirekt tar död på dem eftersom jag inte vet om en hel myrstack verkligen KAN flytta, men det känns i mina ögon mer "etiskt".
Stora mängder bensin eller diesel är naturligtvis förkastligt.
 
Kan säga att det myrmedlet från Bayer som man vattnar ut var fruktansvärt effektivt. Tar dock död på all grönska runt om.

Så jag körde på utgrävning och sen fylla igen med jord och odla nytt gräs, då jag hade enbart jordbon som stack upp ytterst lite, men var rätt stora under marken.
 
Diesel ska man nog vara försiktig med, i alla fall om man (eller närboende) har egen brunn. Jag har hört att 1 droppe diesel smaksätter en kubik vatten.
 
Nu är det perfekt att slå ner ett eller flera järnrör långt ner i boet och låta kylan lösa det hela. Skotta gärna bort snön runt om så den inte isolerar mot kyla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.