500 för en tomt?
Då får jag åka långt som det är idag. En skaplig tomt går på minst 2 miljoner, vill du ha sjöutsikt är det 3. Sjönära eller kontakt hur mycket som helst....
 
Stig-Rune skrev:
Tyvärr är vi "tvungna" att bygga med Hjältevad, Modulent eller Finja. Så är det på detta området, Häljarp i Skåne.

Ett Hjältevad - staffansgården med oinredd ovanvåning + puts kostar 2,6 inkl tomt (425'), inkl tillval rostfritt i kök.

Jag har byggt hus innan, lösvirke, egenritat, så jag vet vad det handlar om. Idag har jag inte tid eftersom familjen och jobbet kräver sitt.
425 tkr för en tomt i häljarp var billigt. Gick alla tomter för det priset för bara 3 år sen? Ligger på det dubbla idag om man lyckas få tag i en tomt.

Håller själv på nu och renoverar ett hus på flygeltofta gård precis vid golfbanan så vi är nästan grannar. :)
 
Stig-Rune skrev:
Det är kanske inte så mycket att säga? Konsumera kanske är rätt? Jag vet inte. Tycker det är så jä...a mycket pengar. Funderade på att bygga för 5 år sedan. Då var kostnaden ca 2,2 för ett passande kataloghus. Tyckte det var dyrt då men tittar man i backspegeln idag så...
Kanske kan du/ni titta i backspegeln om 5 år och tycka att 3.6 var en massa pengar men i förra veckan sålde grannen sitt för 5....

Nu tror jag inte att den framtida inflationen kommer bli lika hög som den varit historiskt så lika dramatiska prisökningar
kommer säkert inte att ske men det är ändå en befolkningsökning och dom måste bo någonstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.