Blev lite orolig för blodyrycksnivåerna här i tråden, så jag snurrade runt 4-vägs uttaget till höger...Jag vet, radien suger men det är +1 grad celcius i mitt garage och den där kabeln är ju stel i vanliga fall.
 
  • Elektriska kablar och 4-vägsuttag ordentligt fastsatta på kallt garagevägg med stelt utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Blev lite orolig för blodyrycksnivåerna här i tråden, så jag snurrade runt 4-vägs uttaget till höger...Jag vet, radien suger men det är +1 grad celcius i mitt garage och den där kabeln är ju stel i vanliga fall.
För att sänka trycket lite mer får du som sagts tidigare även få till höjden lika på dina uttag men nu ser det ju redan mycket bättre ut.

Men kolla i tråden som kom upp tidigare med proffs i arbete så behöver du inte skämmas direkt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-denna-kabeldragning-acceptabel.330105/
 
Ser mycket bättre ut nu. Det ser ut som någon sorts gummikabel, så det är nog svårt att få till snäva böjar.
 
Panor82
Är en N1XV Jord/Kraftkabel som ts sa tidigare den har ersatt EKKJ. Tycker den är skapligt lätt att jobba med. Men det är klart ju kallare det är ju mer svår jobbat blir det.
 
Blodtrycket gick ner men fortfarande lite olika höjd.

Protte
 
  • Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Aj aj varför öppnade jag den här tråden? De där bilderna har för evigt svetsat sig fast på näthinnan...
 
  • Haha
50procent
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.