Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Räkna gärna ut vad en kubikmeter vatten, värmt till 38 °, kostar.
Att du inte gillar vattensparande kranar spelar mindre roll, dina hyresgäster får stå ut med dem och din plånbok älskar dem.
Hmmm vad kostar en kbm varmvatten, uppvärmt med bergvärme och heter det spetsberedare tro?
Farligt att ge mig sånna här idéer, för du har ju rätt :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
En kompis hämtade ställning och tänkte väl inte riktigt... det var satan så tungt, men ingen poliskontroll som tur var så det gick bra... får åka 2ggr för att lämna tillbaka den tror jag

Börjat sätta upp ställningen, tur att det var en bred då jag inte gillar när det vinglar...

Byggmaterial och ställningsdelar framför hus under renovering med uppsatt ställning på ena sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bygger en dubbel där, tar 4spiror och sätter i trappen för en liten, tror jag har fötter till spirorna, och sen rullställningen till höger, då kan jag nog ta halva huset utan att flytta ställningen
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Fick låna en rotationslaser av en kompis, får den till och med levererad.

Kommer börja runt 10 imorgon, måste bygga ställning mäta ut, komplettera både reglar och med skruv, fönstren är lite lägre så windy måste dit på sina ställen...

Hur mycket panel hinner jag och en till få upp imorgon?

Jag gissar på 1/4 (hoppades på 1/2 men det blir aldrig som man tänkt)
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Jag har själv satt ca 100 meter på 3-4 timmar, är väl inte orimligt att ni får upp 300 meter då?
 
Åsa Lund
Glöm inte snedsträvor på ställningen. Funkar även med spännband om du inte fick med några på lasset
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Glöm inte snedsträvor på ställningen. Funkar även med spännband om du inte fick med några på lasset
Jodå det finns med
 
maah maah skrev:
Jag har själv satt ca 100 meter på 3-4 timmar, är väl inte orimligt att ni får upp 300 meter då?
Ja det hade ju varit guld, är ju lite att pyssla med först så... Men lördag ska väl gå att mata på hela dagen hoppas jag, sen skitväder en vecka :(
 
Börjat på lite
Tar tid att få upp ställning och mäta osv

Uppförande av fasadställning på hus med synliga reglar, isolering och verktyg på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
[Avskyr vattensparande kranar :)
Jo, men det är skillnad på vattenspar och vattenspar...
Det finns de som bara stryper vattnet och det knappt går att spola rent en tallrik med, och sen finns det andra som använder sig av luftinblandning och därmed har man samma spolverkan men med lägre vattenförbrukning.
Den första sorten kan göra att vattenförbrukningen ÖKAR eftersom man måste spola längre tid för att få samma renspolning...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Gick segt...
Hus under renovering med ny fasadbeklädnad, byggställningar och material staplat utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men 1/4 kanske vi fick upp med lite god vilja :)


Nu ett bad och vin och öl
 
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
Åsa Lund
A Anna Q Korhonen skrev:
[Avskyr vattensparande kranar :)
Jo, men det är skillnad på vattenspar och vattenspar...
Det finns de som bara stryper vattnet och det knappt går att spola rent en tallrik med, och sen finns det andra som använder sig av luftinblandning och därmed har man samma spolverkan men med lägre vattenförbrukning.
Den första sorten kan göra att vattenförbrukningen ÖKAR eftersom man måste spola längre tid för att få samma renspolning...
Allmännyttan där jag jobbade körde med NGL. Drog med luft så det blev mycket fart trots lite vatten.
En kubik kostar ca en femtiolapp att värma till duschtemperatur såvitt jag vet. Inget ovanligt med dusch som drar 20 liter per minut. Ner till 10 så sparas hälften. Tio minuter ger LP 5 kr i besparing per lgh och dag. Typ
 
  • Gilla
Anna Q Korhonen och 2 till
  • Laddar…
Vilket lyft det kommer ge huset
 
M maria01 skrev:
Vilket lyft det kommer ge huset
Ja verkligen
 
Finns det nya lådor/skal att köpa? För den här kan jag ju inte montera upp igen

Skadad träskal monterad på vit plankvägg med synlig stålställning nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köp en burk spray från biltema o måla skiten! Har gjort det med gott resultat
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.