Har du fått nån hjälp av hyresgästerna
 
Nja det var det lilla :)
Några timmar på fredag bara
 
Vad är uppsidan för hyresgästerna att hjälpa till? Hyresreduktion, reda pengar eller vad får de, och hur nära en marknadsmässig ersättning för arbetet?

Har full förståelse för om det är en fråga du inte vill svara på, men lite nyfiken på denna typ av bytesekonomi.
 
Nej alltså 2 av dom är hemma på dagarna, den 3de jobbar.
Dom umgås en hel del på helgerna.
En av dom har hjälpt mig med mycket olika grejer, målning snickring i trädgård osv

Tänkte bjuda på käk och öl samt att dom kunde fått en slant var och att dom kanske kunde tycka det var lite kul med, nu firade dom valborg så det var väldigt lite aktivitet på lördag :)

Är van och vill oftast göra allt själv och det gick över förväntan med panelen så det var ingen fara.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad är uppsidan för hyresgästerna att hjälpa till? Hyresreduktion, reda pengar eller vad får de, och hur nära en marknadsmässig ersättning för arbetet?

Har full förståelse för om det är en fråga du inte vill svara på, men lite nyfiken på denna typ av bytesekonomi.
Kan vara kul för många att bara ha nåt att göra allt handlar ju inte om pengar lite som folk som tycker det är roligt att vara volontär på röda korset eller träna barn i fotboll
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Nej precis, sen ser ju huset inte så roligt ut men det är dom nog inte så noga med.

Hade nog inte gått att vara 4st heller.

Fick hjälp med ställningen och första varven på fredag och det var guld värt, frun hjälpte mig lite lördag och söndag.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Nej, jag menar verkligen inte att allt behöver handla om pengar. Jag var bara nyfiken på i vad mån det var gratisjobb för hyresvärden för att man ändå inte hade något särskilt för sig eller om det fanns någon slags win-win-situation. Varken eller verkar det väl som då.
 
Redigerat:
Åsa Lund
Bo i lägenhet utan behov av eget arbete för underhåll.... Sen få lov att dra på blåstället och hugga i med praktiskt arbete mot mat och öl, det hade jag nappat på direkt!
 
  • Gilla
Peter_Nilsson och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns grejorna att köpa för privatpersoner? Var/hur i så fall?
Ja, man kan köpa NGL.s produkter som privatperson. Just nu är hemsidan inte up to date pga lite omorganisation. Ring Henrik på 013-377975 så får du hjälp!
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är det munstycken man byter bara?
Ja, du kan byta perlatorer (munstycken) på befintliga kranar och nå bra resultat. Likaså duschmunstycken och ev även slangarna. Duschmunstyckena kan man uppleva att de låter lite mycket, men det går att stå ut med :)
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
A Anna Q Korhonen skrev:
Ja, man kan köpa NGL.s produkter som privatperson. Just nu är hemsidan inte up to date pga lite omorganisation. Ring Henrik på 013-377975 så får du hjälp!
Kanon, tack @Anna Q Korhonen!
Får kolla in produkterna på hemsidan innan jag ringer honom.
Kan meddela dig @nino att det går prima att skölja ur schampo ur dotterns långa, tjocka hår med duschmunstycke från NGL. Men köp inte billigaste vita varianten, de gulnar och då blir risken att hyresgästen byter ut dem för att de är fula. Köp grå slang och kromat handtag, runda modellen.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Ok ja sparar man 20% så blir det ju pengar har jag kommit på :)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Som du kan renovera för ;)
 
  • Gilla
Jagaj och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
A Anna Q Korhonen skrev:
Nu finns en ny fin hemsida med köpfunktion uppe! [länk]
Kolla den @Åsa Lund
Om du känner dem så får du gärna hälsa att jag inte tyckte det såg seriöst ut att ALLA produkter var på rea. Bättre de sätter reko priser och sedan har kampanjer på vissa produkter då och då. Är priserna inkl moms?
 
  • Gilla
Anna Q Korhonen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.