Att byta ut detaljer i fasaden, till exempel fönster, på ett sätt som avsevärt påverkar byggnadens yttre utseende fodrar bygglov inom detaljplan.
Så står det på hemsidan, avsevärt kan säkert diskuteras i oändlighet...

Jag är ju av den uppfattningen att gör man förbättringar på ett "risigt" hus så ska alla, speciellt kommunen var glada och tacksamma för det bidrar till helhetsintrycket av kommunen och / eller orten :)

Det höll gubben som skickade ut en faktura på VA anslutning på 75.000 inte med om när jag ringde och bråkade :)
Då hade vi precis tagit över det första huset, som står nästan mitt i centrum, röjt upp sly, rättat till och gjort gräsmatta istället för en bedrövlig åker med meterhögt sly och ogräs.
:D
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Det kommer bli kanon med en remsa vit eltejp mitt i rutan om någon har ett klagomål :cool:
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Dörrstängare monterad på ytterdörren.
En av hyresgästerna var lite orolig att dörren skulle blåsa sönder så då åkte den upp direkt.

Hinner tyvärr inte få salningar eller fönsterbänkar tills innan snickeriet går på semester
 
Brukar man inte ha över och underbleck på fönster?
 
raveper raveper skrev:
Brukar man inte ha över och underbleck på fönster?
Jodå det kommer, har inte hunnit än
 
Varit stillestånd ett tag men imorgon är det dax igen, fönsterbyte på schemat
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Ett fönster blev bytt idag

Före
Nytt dubbelfönster installerat i rum, ofärdiga karmar synliga, vägg i renoveringsskede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter

Nyinstallerat fönster i en vägg under renovering med synliga träreglar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon blir det förhoppningsvis 2 fönster bytta i en lägenhet.

Nu gäller det bara att komma på hur man ska lösa salningar då väggen ska reglas ut med en 45a... Men det blir om något år först
 
  • Gilla
gs242
  • Laddar…
2 till bytta idag, nu blir det nog stiltje nån vecka, iaf med fönsterbyte

Husvägg med nyinstallerade fönster och en stege lutad mot väggen, indikerar pågående fönsterbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även källarfönstret till vänster ska bytas.
Det högra måste ev flyttas ner 5cm då det tar i rören till radiatorsystemet, eller så drar jag det nya en annan väg
 
  • Gilla
JPC-CONSULT och 3 till
  • Laddar…
Började med en ny postlådehållare

Pågående bygge av en ny vit postlådehållare placerad på en flakbil med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser väldigt snett ut på bilden men jag märkte ut mitten så det bör vara riktigt (men jag måste nog kolla en extra gång)
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
Ska det inte vara överbläck ovanför dom nedre fönstren//
 
Kujansuk Kujansuk skrev:
Ska det inte vara överbläck ovanför dom nedre fönstren//
Jodå det kommer, är inga bleck överhuvudtaget än, ska åka och beställa imorgon
 
Vad tycker ni, ska jag måla foder i nån ljust grå färg eller ska jag köra på med allt vitt?

Trappen blir nog i typ betonggrå och sockeln i nån mörk grå, kanske samma som ytterdörren N7502-B, trappräcke och stege svart

Balkongen har jag inte bestämt om jag ska köra på med samma panel som på huset eller om jag ska ha lika som idag i tryckt virke (går ju att använda 2 olika dimensioner på virket för att få lite mer liv i det)
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Åsa Lund
Ska du ha knutar på huset? Vore nog snyggt och då i samma färg som foder, kanske 2002-B eller 2502-B?
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Ska du ha knutar på huset? Vore nog snyggt och då i samma färg som foder, kanske 2002-B eller 2502-B?
Det blir vanliga knutbrädor, 21x120 och 21x145 råplan som spikas ihop
 
Åsa Lund
Hade du tänkt ha dem vita?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.