O
Ett "samarbetsavtal" Det är bara ett finare ord för provision... Klart att båda tjänar på upplägget en halv rutten bransch å ett halvruttet företag...
 
Allt är halvruttet med hur badrumsbranchen fungerar i sverige...i Norge o Finland o Tyskland har dom inga sådana dumheter för sig....

Det är en soppa med en massa tokar som tjänar pengar i badrumsbranchen på årets tätsystem etc...
 
O
byggarätt skrev:
Allt är halvruttet med hur badrumsbranchen fungerar i sverige...i Norge o Finland o Tyskland har dom inga sådana dumheter för sig....

Det är en soppa med en massa tokar som tjänar pengar i badrumsbranchen på årets tätsystem etc...
Jasså? På vilket sätt fungerar badrumsbyggen bättre i Norge?
 
byggarätt skrev:
Allt är halvruttet med hur badrumsbranchen fungerar i sverige...i Norge o Finland o Tyskland har dom inga sådana dumheter för sig....

Det är en soppa med en massa tokar som tjänar pengar i badrumsbranchen på årets tätsystem etc...
Njaa. Just de länder du räknar upp vet jag inte så mycket om. Men jag har släktingar/kolleger/bekanta som byggt i olika länder i Europa och USA. Och på olika sätt är byggbranschen ungefär lika rutten (minst) i de länderna. Min kollega/chef i USA tröttnade till slut och köpte byggfirman för att få dem att göra klart.

Tar vi sedan England som inte "fjantar" med tätskikt som vi gör här. En släkting hyrde en nyproducerad lägenhet centralt i London, jättefin i "bra" område, typ 50 000 i månadshyra för en liten tvåa. Han fick måla om badrumstaket 3 ggr om året pga läckage från grannen ovanför...

Eller som en byggare där uttryckte det när han fick höra om "vansinnet" med våra tätskikt. Han var alldeles förskräckt över detta "byggfel". Om golvet är alldeles tätt, var skall då vattnet ta vägen när det blir översvämning, det går ju inte.

Finns lite kulturella skillnader i synen på mögel...
 
Ok, kände jag inte till. Vet bara hur riktlinjerna ser ut från den kedja jag jobbar i. Personligen skulle jag aldrig försöka styra en köpare i riktning mot något besiktningsföretag just pga det inte ska bli några spekulationer eller frågetecken.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.