Jag kan tycka, att eftersom det är en ganska liten lägenhet och "marknaden" bör vara studenter eller folk som jobbar borta från hemorten (längre dagar, men färre) och redan konstaterat att unga vill ha diskmaskin så hade jag iaf ansträngt mig för att klämma in en sådan..
 
Violina Violina skrev:
Jag kan tycka, att eftersom det är en ganska liten lägenhet och "marknaden" bör vara studenter eller folk som jobbar borta från hemorten (längre dagar, men färre) och redan konstaterat att unga vill ha diskmaskin så hade jag iaf ansträngt mig för att klämma in en sådan..
Ja det är väl sant, speciellt med en pytteliten diskbänk.
En 45disk borde gå in någonstans
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja det är väl sant, speciellt med en pytteliten diskbänk.
En 45disk borde gå in någonstans
Tänk bara på (eftersom jag läst andra inlägg av dig) att det kan vara både svårt och dyrt att få tag i en "ny" smal diskmaskin om den går sönder..
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
45cm är en standard storlek, så det ska inte vara några problem. Bra tanke dock
 
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
45cm är en standard storlek, så det ska inte vara några problem. Bra tanke dock
Visst är det det, men den är mycket ovanligare att hitta begagnad (i ett skick värt att köpa) än en 60 bred diskmaskin..
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Jo jag har fått letat ett tag för att hitta 45 maskiner, har köpt Bosch och Siemens bara.

Haha så jag är den där snåla på BH som bara köper gamla grejer :rofl:
 
nino nino skrev:
Jo jag har fått letat ett tag för att hitta 45 maskiner, har köpt Bosch och Siemens bara.

Haha så jag är den där snåla på BH som bara köper gamla grejer :rofl:
Tycker jag inte, jag handlar också gärna begagnat, mem bara om det är värt det i förhållande till nypris..

Tänkte specifikt på det där med diskmaskinen eftersom min mor hade en 45 innan vi renoverade hennes kök.. den gick sönder och byttes inte ut på tre år.. anledningarna till detta var flera.. dels bor hon ensam, dels är hon (snål) smålänning, dels fanns det inga vettiga begagnade att köpa, dels var hon missnöjd med köket och planerade på att renovera detta och FRAMFÖRALLT vem sätter in en 45 diskmaskin i ett hus med fyra (!) sovrum i ett barnvänligt villan villankvarter..?

Nä, jag tycker inte du är snål, jag tycker du har en skön inställning till konsumtion :)
 
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.