Låter som du ska ringa supporten för din ISP, misstänkt att din riktigs MAC blir blockerad av någon anledning.
 
D
Jo, jag skulle gjort det, om det inte hade varit stängt. Men tar ett samtal med dem imorgon.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är här jag skulle vilja säga " vad var det jag sa", men ingen har ju sagt emot så jag får nöja mig med att klappa mig på huvudet och önska lycka till med ispn, dom löser det nog snabbt.

;)
 
D
MathiasS skrev:
Det är här jag skulle vilja säga " vad var det jag sa", men ingen har ju sagt emot så jag får nöja mig med att klappa mig på huvudet och önska lycka till med ispn, dom löser det nog snabbt.

;)
Ja, men det var bra gissat... kan du även förklara varför det har blivit såhär?
 
Näe, därtill räcker inte min begåvning. ....
 
MathiasS skrev:
Jag ser inte problemet med dubbla routrar. Det finns ju flera sätt att hantera det. Det enklaste brukar vara att ansluta router nr 2 via dess switxh, inte wan-anslutningen. Då funkar de flesta " wifi-routrar" som en accespunkt med switch utan att man behöver göra något mer. I land behöver man även stänga av dhcp. Enkelt och strulfritt.
Fast det var inte den strukturen jag (och någon annan) varnade för, jag syftade på dubbel-NAT (vilket ju var vad trådskaparen beskrev). Det du beskriver är ju inte dubbla routrar, om man ska vara petig. :)
 
Skönt att det löste sig! Märkligt dock att det slutade fungera bara så där. Jag hade varit betydligt mindre förvånad om det slutat fungera i samband med något av dina utrustningsbyten, sådant är mycket lättare att förklara. :)
 
D
Ringde Bredband2 som är ISPn, men det var inte mycket mening med. 35 minuters kö och sedan när jag kom fram var teknikern jag talade med lagom förbryllad och sedan mitt under samtal så bröts det... hade inte lust att sitta 35 minuter till i kö, så gav upp.

Direkt efteråt ringde deras kundundersökning och ville ha betyg... gissa om de fick maxbetyg... not... (fast omdömet om den personliga kundtjänstmedarbetaren gav jag +betyg på för han gjorde ju vad han kunde och det var väl inte hans fel att samtalet gick ner).

Sedan efter fem minuter så ringde han på kundtjänsten tillbaka... Halvt positivit överraskad då. Men han kunde inte förklara vad som gått snett.

Skulle vara halvt spännande och se om spärren släppt nu, men får se om jag orkar labba med utrustningen igen bara för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.