Jag får flytta när jag har renoverat klart. Bättre att må bra psykiskt.
 
Våran sommarstuga har stått mer eller mindre oanvänd i många år och grannarna i området har ju då nyttjat tillfället att gena över tomten, rasta hundarna och speciellt då vi började renovera gå och glana i fönstrena (syns ju tydligt på spår i snö och lös sand osv). Hur som, vid ett tillfälle när jag var ensam vid stugan och utan bil så kom jag på två medelålders damer som släppte sina hunadr lösa på tomten och själva slog sig ner på trappen....jag gick fram och pratade lite lungt och dom pratade om sina hundar osv osv, sen gick jag fram till dörren och låste upp (de trodde inte jag tillhörde huset) och jädrar vilken fart det blev....har inte sett dessa två på vägen sen dess.
Vid ett annat tillfälle så var det en äldre tant med ett barnbarn som kom från skogen, tanten hade fått över ena benet över staketet när hon såg mig hålla på med gångplattorna, stannade upp ungefär som om hon inte trodde sina ögon, klvev tillbaka och fick gå runt "heeeeela" tomten (säkert 50 m extra), kastade en lång blick mot mig när hon kommit runt, ungefär som om det var jag som inkräktade.
Folk är ju då för roliga.
 
  • Gilla
Ola78
  • Laddar…
Sätt upp el stängsel :)
 
  • Gilla
stjp8729
  • Laddar…
bobas skrev:
Ring polisen varenda gång han lever om för sent! Jag hade ett sådant pucko till granne för ett par år sedan när jag bodde i lägenhet och det var först när han fick böta ett par tusen till fastighetsbolaget som han lugnade ner sig.
Är det detta polisen ska lägga resurser på, folk som ringer å gnäller om hög musik?
 
Andy78 skrev:
Är det detta polisen ska lägga resurser på, folk som ringer å gnäller om hög musik?
Ja, bland mycket annat.
 
  • Gilla
Joakim90 och 1 till
  • Laddar…
Andy78 skrev:
Är det detta polisen ska lägga resurser på, folk som ringer å gnäller om hög musik?
Då kan dom kanske göra någon nytta iaf;)
 
  • Gilla
Joakim90
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Då kan dom kanske göra någon nytta iaf;)
Det där köper jag :)
 
Carl_Elvis skrev:
Ja, bland mycket annat.
Ska de åka ut för att grannen sitter och tittar på tv med sin bioanläggning och det hörs basljud?
För att det var så jag tolkade som att det var och inte nån fest eller dylikt.
 
Andy78 skrev:
Ska de åka ut för att grannen sitter och tittar på tv med sin bioanläggning och det hörs basljud?
För att det var så jag tolkade som att det var och inte nån fest eller dylikt.
Vem annars tycker du ska trycka in vett i skallen på såna personer?
 
Klicka skrev:
Vem annars tycker du ska trycka in vett i skallen på såna personer?
Kanske bättre att gå över och ringa på själv när det händer än att ringa upprepade ggr till polisen pga att någon tittar på film på tv:n.
 
Mikael_L
cecar33 skrev:
Det finns många uppfattningar om vad som är hög volym. En sak är säker om man försöker lyssna på musik samtidigt som man arbetar med maskiner och handverktyg så blir volymen alldeles för hög för att grannarna skulle låta bli att påpeka. Då är det kåpor med musik som gäller. Musik i allmänhet brukar man nog kunna avnjuta på relativt lagom nivå utomhus utan att grannar klagar, vill man spela högt så får man nog stänga dörrar och fönster innan man höjer volymen.
En dag under byggtiden hade jag på stereon så jag skulle höra lite även när jag körde maskinerna. Kvinnan i grannhuset kom inrusande och gapade om att jag kan väl sänka lite.
Självklart gjorde jag ju det, det var ju äckligt högt.
Jag sa f.ö. "Självklart!" och gjorde inte den minsta protesterande min.

Själv hade jag mest tänkt att lite musik kan väl inte störa mer än alla sågar jag kör med osv.

Sen har jag undrat lite över hur det ska utvecklas.
Gnällig granne, som kommer jävlas i all evighet?
Granne som redan har stämplat en som hopplös?
osv?

Men nu är hon hur gullig och trevlig som helst.
Våra barn leker tillsammans, springer in än här och än där.
Hon hojtar över vägen under valborgskvällen att vi ska väl komma med till majbrasan.
Hon undrar om inte också ska med till badplatsen .. osv.

Det verkar funka fint, jag är nöjd.
Det var nog bra att jag inte tjafsade något vid den där första grejen ... :)
 
Mikael_L
whork skrev:
...På andra sidan häcken bor ett medelålders par som inte släpper en centimeter. Det ska inte klippas någon häck, dom hjälper inte till att ta bort häckklippet när jag klippt häcken åt dom, ...
För några år sedan såg jag en sjukt rolig sak, himla otur att jag inte hade kamera med mig.

Det var en häck mellan två granntomter, som antagligen stod precis mitt över tomtgräns.
På ena sidan var häcken nedansad, till exakt mitt i häcken. Dom hade alltså kämpat på med att verkligen inte klippa en endaste av kvistarna på grannens fastighet.
:D :D

Ja lite undrar man ju vilken grannfejd dom där led under ... :eek:
 
Mikael_L skrev:
För några år sedan såg jag en sjukt rolig sak, himla otur att jag inte hade kamera med mig.

Det var en häck mellan två granntomter, som antagligen stod precis mitt över tomtgräns.
På ena sidan var häcken nedansad, till exakt mitt i häcken. Dom hade alltså kämpat på med att verkligen inte klippa en endaste av kvistarna på grannens fastighet.
:D :D

Ja lite undrar man ju vilken grannfejd dom där led under ... :eek:
Oj, det låter som hos mig.

Så var det här och kanske det enklaste sättet att få mig att kolla ihåg att klippa den.

Inget surt bakom eller så, men tja jag fick tummen ur och gjorde något. :)
 
Andy78 skrev:
Kanske bättre att gå över och ringa på själv när det händer än att ringa upprepade ggr till polisen pga att någon tittar på film på tv:n.

Självklart ska man försöka prata med grannen först..

I mitt fall pratade jag med min granne 2-3 gånger i veckan, både vardagar och helger, vid kl 00-05 i 5 år, innan han flyttade...

Han hade sitt vardagsrum under vårat sovrum och gillade festa och lyssna på musik alla dagar i veckan.
 
Barnkalas, skrikande barn, hundar som skäller och katter som pissar, festande och gräsklippning är ständigt återkommande orsaker till Irritation.

Jag likställer allt ovanstående som en flygresa till Asien tvingandes sitta i ett plan fyllt med dagisbarn och deras egenheter. sött & gulligt till en början men outhärdligt mot slutet.

:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.