llehs skrev:
Öppna inte dörren till kattproblemet...
Haha! Klokt sagt.
 
Känns som vi har riktig tur med våra grannar då, inga fester och borta hela sommrarna och inte gnäller dom på våra katter heller. Jag ska nog bo kvar här känns det som.
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
Att din granne reagerar på basdunket är inget märkligt. Det är så intensiv bas i nyare system så man mer känner än hör dunkandet. Och det är väldigt irriterande att det gående längre stunder. Det är mer irriterande än att höra "hela" musiken.
 
Haha, tur man har en bit till grannarna eftersom vi har 4 ställen med surroundljud med basar varav biorummet har dubbla basar och 2 buttkickers. Vi kan brassa på bäst vi vill utan att störa någon samtidigt som det i gengäld är knäpptyst när vi vill ha tystnad.

Bor du i villakvarter och så nära grannen så får du helt enkelt kompromissa. Har du några fönster/dörrar öppet när du lyssnar på musik så det fortplantar sig mer än vanligt? Har du testat att köra igång på din önskade volym och sedan själv gå ut o lyssna hur mkt det påverkar utifrån?

Försök få en fingervisning om grannen bara är känslig eller om det faktiskt är så att det är störande. Jag är för att hålla sams med grannar men det kommer till en viss gräns, samtidigt måste man faktiskt själv få leva också. Hederligt sunt förnuft räcker långt
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Det finns många uppfattningar om vad som är hög volym. En sak är säker om man försöker lyssna på musik samtidigt som man arbetar med maskiner och handverktyg så blir volymen alldeles för hög för att grannarna skulle låta bli att påpeka. Då är det kåpor med musik som gäller. Musik i allmänhet brukar man nog kunna avnjuta på relativt lagom nivå utomhus utan att grannar klagar, vill man spela högt så får man nog stänga dörrar och fönster innan man höjer volymen.
 
Folk gillar väl att gnälla helt enkelt, speciellt pensionärer. :rolleyes:

Tur för min del att jag har såpass långt till närmaste granne att jag kan stå mitt i natten och föra hur mycket oväsen jag vill utan att det stör någon.
 
Japp, tror en yngre familj hade varit mer tålig..

Tycker ändå man kan vänta med att säga till om det blir ett konstant problem, troligtvis hade jag inte spelat nåt mer på länge om han inte sagt till..

Tid, kan man köpa mer av det?
 
Mina 70+ grannar passar barnen nån timma nästan varje dag efter dagis (barnen tjatar om att få gå dit). Satsa på det så får du extra tid!
 
  • Gilla
Joakim90
  • Laddar…
Jag reagerar aldrig på vad mina grannar gör. Man ska både ge och ta.
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
Vi har världens bästa grannar på ena sidan som bjuder på konstig kroatisk hembränd sprit, lånar ut trädgårdsmaskiner man inte har själv, ställer upp som blom- och husvakter, ja ni förstår. På andra sidan häcken bor ett medelålders par som inte släpper en centimeter. Det ska inte klippas någon häck, dom hjälper inte till att ta bort häckklippet när jag klippt häcken åt dom, mängder av åsikter om allt från färgen på våra lakan till hur ofta (eller sällan) jag klipper gräset etc. Tröttsamt.

Tur man inte låter det förstöra. Har lärt mig att stänga av öronen när dom börjar tjöta :)
 
Det lät lite som att det var gubben själv som stördes men skyllde på kärringen.
Låter lite som de kommer störas sig på fler saker, som barnskrik etc.
 
Vi har en jobbig granne som bor ensam i ett hus bredvid vårt hus. Han brukar ha väldigt hög volym och mycket stark bas när han ser på hemmabio. Har försökt prata med honom men han tycker att vi ska flytta!!

Ibland ser han film väldigt sent också, det hörs in i våra sovrum. Han har även börjat lyssna på musik väldigt tidigt vissa dagar.

Har föreslagit att han byter fönster och altandörr i sitt vardagsrum så de bättre skall hålla ljudet inne om han nu måste ha så hög volym.

Vet inte vad man ska göra när han inte fattar.

IMG_0120.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ring polisen varenda gång han lever om för sent! Jag hade ett sådant pucko till granne för ett par år sedan när jag bodde i lägenhet och det var först när han fick böta ett par tusen till fastighetsbolaget som han lugnade ner sig.
 
  • Gilla
Obesus
  • Laddar…
Kan inte klicka och TS (jkarlberg) starta en paneldebatt ivrigt påhejade av BH medlemmar. :)
 
Ska man gå den rättsliga vägen så bör det vara lite senare än 00:12, iaf efter 01... Sen gå över eller ringa/smsa och när han svarat att han inte bryr sig ringa 11414 och göra en anmälan om ofredande... Efter att par vändor kanske det går till tingsrätt och om du har tur en dom. Det är dock en lång och i mina ögon dålig väg att gå... Men som ABSOLUT sista utväg så kanske...

Själv förespråkar jag överdriven vänlighet/vänskap istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.