Observera gärna att tråden är från 2016, och väcktes av att någon i våras frågade hur det gick ;-)
 
  • Gilla
HomeBase88 och 3 till
  • Laddar…
Debattörerna åser hur häcken sakta sträcker sig mot himlen...
 
L lavin skrev:
Vi fick lite märkliga lappar i brevlådan ett tag som jag misstänker kom från deras sida.
Gammalt inläg visserligen, men vad stod det på lapparna?
Du fotograferade dem väl innan du slängde dem?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
T
Han kanske kommer från Plankistan och inte känner till det här med bygglov och byggregler?
 
  • Gilla
Daveng
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Bygglov över 1,8 meter, bara och gå ut och mäta?
Bygglov oavsett höjd om det är plank.
 
Skulle vara kul att se hur det ser ut idag? @lapower
 
Ja verkligen =)
 
Undrar hur det kommer sig från början. Har din fru fluktat på dem nör de håller på?
 
Om jag hade haft en granne så nära hade jag blivit överlycklig om vederbörande hade byggt ett plank. Spela roll att det är lite snett och dåligt byggt, det smälter in bättre när det har åldrats lite. Huset ser för övrigt inte speciellt snyggt ut heller, så var glad över att du slipper insyn istället!
 
  • Gilla
Patricw
  • Laddar…
Staffans2000
Plank hit och plank dit!

Anna H! Hur gick det med dina barn? Överlevde de?
Med den kontamineringsdosen är de säkert också immuna mot såväl Asbest som svartmögel och lysrör.
 
Bara för att djävlas med grannen, skulle jag ha satt mig på taket.
 
  • Gilla
Daniel Holmqvist
  • Laddar…
L lapower skrev:
Såhär fick det bli :)

[bild]
Nu ser vi ju hur nära ni byggde ert stora nya uterum. Jag förstår grannarna att de ville ha skydd både mot
insyn och ljud, därav ett tätt staket. Det var väl ni som började allt.....
 
B b50gud skrev:
inget gift i tryckat numera det trycks med saltvatten och grön färg.
det är inte sant.
 
L lapower skrev:
Vad gör man om grannen bygger som på bilden för att han som han säger "inte vill ha insyn"

Vi bryr oss inte om insyn och har ingen lust att lägga energi på detta men såhär kan vi ju inte ha utsikten från vårt nybyggda uterum!


[bild]
varför bygger man en uterum med utsikt mot grannen? skulle det varit jag hade jag varit tacksam att dom satte upp ett plank och betalade för det! sen hade jag satt upp spaljéer med vackra klätterväxter,och blomlådor...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.