T
Lexington Lexington skrev:
I-landsproblem, absolut, men i min värld finns det inget värre 😉 Kan störa mig något fruktansvärt på detta när man är bortbjuden till någon och klockorna går fel, hela kvällen förstörd!

När vi ritade vårt kök förra sommaren var min enda önskan att antingen micro eller ugn inte skulle ha någon klocka, tyvärr gick inte detta att lösa (jag kan omöjligt vara den enda som efterfrågar detta) men microns klocka går iaf att släcka! I övrigt fick frun bestämma allt om hon ville!

[bild]
Haha! Trodde nästan att det var en bild från mitt nyrenoverade kök! (Marbodal, Tall)
Har också en Samsung mikro och en väldigt lik ugn under. (vår är en Elektrolux)
Sen har vi en spis till vänster som också har en klocka... så jag har tre klockor som man ser samtidigt och det är inte helt ovanligt att vi har olika tider på dem...

Jag brukar ställa om dem med jämna mellanrum men nu ska jag banne mig kolla om det inte går att "släcka" klockan på åtminstone någon av dem... (försökte när de var nyinstallerade men gav upp..)

Det var faktiskt omöjligt att hitta vettiga mikro, ugnar, spis som INTE har klocka och nästan lika svårt att hitta vitvaror som inte har wifi. Där kan man iaf välja att inte koppla upp dem... även om jag tycker att det bara är en sak till som kan gå sönder.
Det är VÄLDIGT sällan jag känner ett behov av att kolla/styra de enheterna från en app, vare sig jag är i huset eller ute. Det har iofs hänt EN gång att vi åkte hemifrån och inte var säkra på att spisen var avstängd men då hade vi en gammal spis med gjutjärnsplattor så vi fick be svärfar att åka förbi och kolla. (den var avstängd..)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.