Mikael_L
Var kan man stolpa in för att klämma och känna på en?
Var köper man den prisvärt?
Är det någon som har en, eller provat, som kan berätta lite om upplevelsen?
PowerMaxx_BS_Quick_System.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har bosch 10.8V motsvarande, kör ändå nästan alltid med en extra bitshållare :) En xtra led som det glappar i, men den är skön när den är så smal med förlängaren och ryms i köksskåpen utan. Köpte en borrchuck med bitsfäste, det är ostadigt som när man borrar med montageskruv ungefär. Tar hellre min sladdborrmasikin då fast jag tror den där är bättre.

Har tänkt några gånger vad nästa person kommer svära om de ska lossa mina skruvar utan en trubbnos
 
Jo det är ju bra, även festool och kress har så.
 
Jag har haft dess föregångare med NiCd vilken var usel - svag. Går nog inte att jämföra med denna. Ett stort plus är tillbehören - allt i en liten väska.
 
P
Har du kollat Bauhaus?
 
Mikael_L
plager skrev:
Har du kollat Bauhaus?
Bara deras web-butik. Men den är å andra sidan långt ifrån komplett. :|

Men jag planerar ett besök. :)
 
Mikael_L
Det här kitet tillsammans med en slående dragare (SSD) känns ju seriöst intressant.
http://www.powertoolsdirect.com/metabo-powermaxx-bs-quick-ssd-10-8-volt-combo-set-2-1#

Men hursom vill jag ju gärna känna och klämma lite på grejerna. Det ser ju jättetrevligt ut med vinkelchuckar och sånt. Men det kan ju också kännas hur rappligt som helst när man väl får känna på grejerna. Kanske inte bästa prylen att på ren chansning beställa utomlands ifrån. :)

Och att dragaren har "BS" i produktnamnet ger åtminstone mig fel associationer :D

Men intressant är den, tycker jag.
 
Helt klart intressant maskin, särskilt med tanke på vridmomentet som står sig bra även i jämförelse med betydligt större maskiner. Skulle inte tveka på att beställa utan att ha känt på den, min erfarenhet är att Metabo bygger mycket gedigna grejer (därav bilden till vänster ;))

Paketet med slagskruvdragare finns här till bra pris. Mailade dem och de tar 22.50 GBP för att skicka det till Sverige, dvs. cirka 2600 kronor allt som allt. Ja, jag är nära att trycka på köpknappen.
 
Vad gäller det mekaniska uppfyllde föregångaren alla förväntningar. Vinkelchuck, borrchuck etc var av bra kvalite.
 
För dem som vill slippa adapter eller modifikation av laddarens kabel finns kombon hos Toolnation för runt 2800 kr inkl. frakt.
 
De Metabo maskiner jag har köpt från UK har bara haft en UK-proppadapter på snäppt över "EU-proppen".
 
  • Gilla
tacho
  • Laddar…
Aha, bra info. Tackar :)
 
ullberg
Varför gör ni så här? Jag har fullt tillräckligt med skruvdragare egentligen, och ändå sitter jag här och tänker att det där vore ju smidigt, och skulle dessutom bygga på systainerstapeln...

arrgh, måste fokusera på viktigare saker!
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
M
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.