Har haft min sedan 2016 och har inget att klaga på egentligen. Lyckades med konsten att kapa av det justerbara "stoppet" som går att skjuta i sidled då det går att skjuta in i klingans skärspår (designmiss?). Tur att det är gjort i aluminium, snittet vart väldigt fint. :)
 
magda136 magda136 skrev:
Har haft den sen 2015.....
Ajdå.. Trodde att den var betydligt nyare än så, med tanke på hur lite du använt den. Då blir det svårare, om du inte har köpt den på Bauhaus.

Kontakta Metabo då, och hör vilka reservdelar som behövs. Om både lasern och lampan gått, så torde det vara enkelt för dem att svara på det, utan att felsöka sågen.

Säg som det är också, att den är väldigt sparsamt använd, och att du förväntat dig mycket mer från dem.

Jag hade inte kunnat låta bli att kika på det själv. Tog ett elschema från https://www.metabo-service.com/sv/spare-parts/spareparts/19260390

Elschema som visar anslutningar för en laser och LED i en såg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Bjornanst skrev:
Har haft min sedan 2016 och har inget att klaga på egentligen. Lyckades med konsten att kapa av det justerbara "stoppet" som går att skjuta i sidled då det går att skjuta in i klingans skärspår (designmiss?). Tur att det är gjort i aluminium, snittet vart väldigt fint. :)
:rofl: Jag lyckades med precis samma konststycke igår. Missade att skjuta undan anhållet då jag skulle kapa med lutning. Fick också ett väldigt fint snitt!

Tur att det följde med en extra klinga till min, även om den olycksdrabbade fortfarande känns vass.

Det fina med våra fadäser är att det inte gör något om man skulle glömma att skjuta undan anhållet i framtiden, klingan lär inte ta i ändå.. ;)
 
Cheesen
magda136 magda136 skrev:
Jaha, då lade både lampan och lasern av. På samma gång. Efter typ 150 snitt med sågen. Trist. Är det värt att försöka laga ens..?
Hade det problemet på svärfars dewalt... Sen hann jag svära lite till över vilken skitsåg det är när motorn också tydligen la av i samma veva. Visade sig vara sladdvindans säkring som löst ut...
 
Cheesen Cheesen skrev:
Hade det problemet på svärfars dewalt... Sen hann jag svära lite till över vilken skitsåg det är när motorn också tydligen la av i samma veva. Visade sig vara sladdvindans säkring som löst ut...
Nu funkar det fint att såga med sågen och jag har inte hittat någon särskild säkring till LED + laser så jag är tyvärr rätt säker på att det är glapp någonstans i elektroniken... dock fick jag användning för mina felsökningsskills när både cirkelsågen och grovdammsugaren lade av samtidigt. Det felet låg i proppskåpet om man säger så...
 
Redigerat:
V Vardagsrum skrev:
:rofl: Jag lyckades med precis samma konststycke igår. Missade att skjuta undan anhållet då jag skulle kapa med lutning. Fick också ett väldigt fint snitt!

Tur att det följde med en extra klinga till min, även om den olycksdrabbade fortfarande känns vass.

Det fina med våra fadäser är att det inte gör något om man skulle glömma att skjuta undan anhållet i framtiden, klingan lär inte ta i ändå.. ;)
Precis, gjorde det när jag skulle gera med lutning. Klingan verkar dock ha klarat sig bra, och det var originalklingan. Näpp, en gång är ingen gång och det kommer inte att hända igen. ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.