Snyggt som tusan. Det är från den vinkeln man ser badrummet.

Men... får man en bild underifrån?
 
tronen skrev:
Slutgiltiga resultatet :) Hur jag fick till det är min hemlighet ;)
Mycket snyggt!

Men törs du lägga upp en bild av skivorna tagen snett underifrån :rolleyes:

Edit: Tvåa på bollen som vanligt :)
 
Redigerat:
Jag tror TS har monterat de där nya transparenta reglarna i framkant och håller upp allt! 😆
 
  • Gilla
JKrister
  • Laddar…
O
Troligtvis så är det speciella leviterande bänkskivor med inbyggd tvättfunktion.:p
Om han avslöjar det så kommer dom troligtvis att anfalla honom med tops.:D
 
Allvarligt talat tronen: om man frågar om råd på ett forum, och förväntar sig, och får svar och hjälp, så är det god sed att redovisa resultatet. Vi har nu sett att det blev väldigt snyggt och effektfullt, men även konstruktionen ska visas. Såna är reglerna, eller åtminstone borde de vara så.

Dessutom är vi väldigt nyfikna!!! ;)

tronen skrev:
Slutgiltiga resultatet :) Hur jag fick till det är min hemlighet ;)

[bild]
 
Jag kommer ta lite foton underifrån också när jag har tid. Just nu är det fokus på att få hit familjen från Finland, och har inte målat klart ännu. Fick skicka in dom på vandrarhemmet för att kunna måla klart :) Men det kommer, har skapat en task i min tasklista... håll ut :)

Rundjärn kommer ut som stöttar. Dock fick vi bocka till dessa för att få det rakt. Hela resan kommer senare.
 
Har barnen morgontofflor med stålhätta ;)
 
Ja, nu kommer bilden underifrån. Med lite förklaring efteråt.

2013-09-15 22.49.35.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hylsor med 26mm innerdiameter borrades in i stadiga reglar, 120mm långt in gick reglarna. Använde pelarborr som skruvades fast i vägg för att få ett så rakt hål som möjligt. Handborra vore döden då det skulle bli för ojämna hålvinklar.

Vi körde på med rundjärnen som vi hade, men gjorde nya 25mm rör i rostfritt, ej solida, så vi kan bocka dom i rätt vinkel. Vi började med att lägga dit skivan och kolla vilka rör som dom ligger fast vid mot vägg, då det är något vi inte kan justera och måste leva med. Rör 1 och 3 hade kontakt med skivan, rör 2 och 4 hade kap på ungefär 5mm. Alla förutom rör 4 låg mot skivan i yttre ändan.

Vi tog ett vattenpass som var lika långt som rören stack ut, och justerade upp vattenpasset till vågrätt läge. Mätte avståndet mellan vattenpass och rör och sedan bockade vi rören relativt var röret stack ut. Mellan 8-14 mm var vi tvungna att bocka rören. Satte på skivan och kollade, och allt var bra förutom att det inte var i våg. Alltså tynger skivan ner rören lite. Vi bockade extra 4mm på varje rör och nu var den rak och fin. Efter det målade jag rören med vit sprejfärg, och satte en vit plugg i ändan. Vi satte distanser på rör 2 och 4, sedan limmade vi med PL600. Satte vit silikon runt om.

Kvar att göra: vit silikon som täcker den gråa PL600an, snygga till silikon runt kanten, och silikon runt rörhylsan mot vägg. Sen är vi nog klara. Kanske :)

That is that, hoppas jag kunnat dela med mig något.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
Wow, vilket jobb!

Det är bara att applådera (y)
 
  • Gilla
tronen
  • Laddar…
Elegant. Bra jobbat, och tack för redovisningen.
 
  • Gilla
tronen
  • Laddar…
Den oundvikliga tråkfrågan blir naturligtvis:
Varför inte bara några vanliga konsoler?
De hade ju ändå inte synts där under bänken.

Ja jag vet, perfektion och så vidare :)

Men som det heter: Det bästa är det godas fiende :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.