Hemmakatten
Lägger man en geoduk under plattorna och sättsanden så får man inget ogräs. :)
 
Hemmakatten skrev:
Lägger man en geoduk under plattorna och sättsanden så får man inget ogräs. :)
Nja, det är väl en sanning med modifikation. :-/ I skarvarna dyker ogräset upp i alla fall, om man inte håller efter det. ;)
 
Även med stenmjöl i fogarna så behagar det komma upp diverse växtlighet med tiden. Jag trodde också att duk var patentlösningen, men icke! >:( :-/
 
Hemmakatten
Det är det pyttelilla ogräset, det.:) Kommer flygande som frön och kan inte växa sig stora och starka. Kan komma en och annan. På våra 100kvm brukade vi ägna 5-10 min per sommarmånad och gå över med en gasbrännare.
LITE arbete får man nog tänka sig om man bor i villa. Annars kanske man har fel bostadsform.....;)
 
Hemmakatten skrev:
På våra 100kvm brukade vi ägna 5-10 min per sommarmånad och gå över med en gasbrännare.
Så, i ogräs-rens-besparing tjänar vi max in 10 min per sommar. :surprised:
Tror jag ska be Marlene plocka bort den här tråden. Markbetong är ju helt värdelöst.

;D
 
MatildaSofia skrev:
Markbetong är ju helt värdelöst. ;D
:surprised: Ger du upp så lätt? ???
:-/ Tvärvänder som en politiker, vad månde det bliva härnäst? ??? ;D
 
Immobil skrev:
:surprised: Ger du upp så lätt? ???
:-/ Tvärvänder som en politiker, vad månde det bliva härnäst? ??? ;D
Män förstår inte ironi... ;D ;D
 
MatildaSofia skrev:
Män förstår inte ironi... ;D  ;D
::) Inte kvinnor heller, tydligen. ;) ;D
 
Inget mer trams nu på denna seriösa tråd om platsgjuten betong! 8)

Vill informera om lite priser jag fått i dag.
Att köpa formar verkar inte löna sig, man behöver ca 12 mallar för en yta på 100 kvm. Capton säljer sina mallar för ca 5000 spänn. Vi såg vad Challe hade för pris från USA... Nja detta är nog inget bra förslag.

Bättre om man ser till o känna någon som gått kurs hos t ex Capton i ämnet, och man låter de hjälpa en med att utföra jobbet. De får nämligen i princip låna mallarna gratis.

På Capton sa de (lustigt nog.. ;D) att de oftast inte blir bra när folk ger sig på detta själva.
1 av 20 får det att bli riktigt snyggt...

Så vad tror Ni? 8)
 
Themostwantedman skrev:
Här kan man se hur det går till.....

[länk]

Themostwanted... Välkommen! :D
 
Asså måste nog hålla med Hemmakatten här....det blir minimalt med ogräs. Vi har kört med Roundup på vår byasten och det blir inget att tala om. Trodde det skulle bli värr.

Det man vinner, tror jag, är att minimera risken för hjulspår där man kör upp bilen...betongen är ju starkare sammanhållande eftersom alla stenar ligger lite lösa.

Jag kan också tänka mig en färgad och mönstrad betong och enligt min bror som gjutit själv är kostnaden ca densamma som lagd sten.

Tips på ett företag i Norrköping är FLORISTOLA, han som driver det är tydligen utbildad markbetongkille!
 
Då kan väl du, om du känner till honom kolla vad han kan erbjuda den där FLORISTOLA...

Fixa det och återkom till BetongMatilda!   ;)
 
Calle Anka skrev:
http://www.floristola.se/
Bra hemsida! >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.