Låter som ett Dallas hus nu...
Jo, det blev lite stort.... Och mycket strul med byggnationen. Men ett fantastiskt hus! Nu har vi köpt ett mindre hus (265 kvm+50 kvm) vid vattnet.
 
OLHA skrev:
Men tack för erbjudandet!

Ok! Erbjudandet gällde endast idag o endast för Dig! ;)
 
Vad kostar det att köra Melt away? Det känns som det är en del pengar i en sådan lösning. Men det är klart. Slippa ryggskott är ju värt en del. Alternativet är att ha en 4WD bil.  ;D men det blir ju inte lika snyggt. Någon som vet vad det kostar per kvm och vad det kostar att köra?
Länken ovan till Cementa krävde att man hade Autodesk Architectural installerat vilket kanske inte är så vanligt bland hem användare.

Challe
 
När jag kollade Melt away var det inga jättepengar för material till Melt away. Dock var borrhålen och pumpen tvungen att dimensioneras så exakt slutnota, vet jag inte. Vi förberedda pga en backa upp till huset.

Det innebär ju högre driftskostnader också... Fast det är ju det värt då det är en ren bekvämlighetsgrej.

Talat med två som har det och dom är supernöjda!
 
MatildaSofia skrev:
Måste först kolla vad det kostar att hyra/låna/köpa av  Capton.  ::)
Har du kollat med Capton vad kostar att h/l/k ?

.
 
Immobil skrev:
::) En guldgruva för betongälskare:
[länk]  :D
Toppen Immo!! :D
 
Frxy skrev:
Har du kollat med Capton vad kostar att h/l/k ?

.

Nej inte än... :-/ men jag ska..
 
Ja kolla med Capton. Du får sno dig på lite vi väntar ju. ;)

Challe
 
Alla av intresse att tala med på Capton sitter i möte, Ni får lugna Er till i morgon.. :-*
 
Jag fattar inte hur man gör! Häller man ut betongen på marken och sedan "trycker" mönster med en mall?
Såg ett mönster med melerad färg? Finns det melerad betong?? ???
 
Ja, så går det till.. ::)
Infärgningar går att göra på olika sätt, tror det billigaste/enklaste sättet är att färga efteråt, det sjunker ner en bit.. Men jag är ingen expert. ???
 
Hemmakatten
Varför i herrans namn skulle man vilja ha betong som är tryckt i mönster som liknar sten, och som dessutom kostar 600-1.000 kronor kvadraten!! :p

För det priset kan man ju få den äkta varan. Så mycket vackrare och så mycket skönare att gå på! :)

Betong är snyggt och bra, men då endast genom att man utnyttjar produktens egna vackra egenskaper. Inte genom att försöka imitera nåt annat.

Så tycker jag! ;)
 
Jag har tidigare sagt att man inte ska behöva betala så mycket för platsgjuten betong, o det håller jag fast vid.

Jag gillar all sorts sten, och det klart att en snygg stenläggning kanske vinner mot markbetong, men då ska det skötas riktigt riktigt noga. Även den snyggaste sten blir ful med ogräs emellan. Vi har tänkt lägga ner så lite tid som möjligt på vår trädgård.

Då vinner betongen! Och betongens förnämsta egenskap är just att den är så mångsidig och går att forma. Därför utnyttjar man den till det...
Man kan göra vilket mönster man vill, behöver inte imitera något.

:)
 
Att lägga romerskt mönster i porfyr lär kosta skjortan och då blir det garanterat billigare med markbetong. Utanför Sverige har man fattat hur bra & månsidig betongen är. Trottoarer med mera gjuts direkt på plats.

Vad är skillnaden i att gå på ett par hederliga plattor och gå på markbetong i ett liknande mönster? Efter att ha varit i USA och knallat runt på kilometer med markbetong kan jag bara se fördelarna men visst, smaken är som baken.

Challe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.