skrev avtal med a-hus idag...
ska bygga en skärhamn
 
nybyggnadskartan kom igår...
ritar in huset på måndag och sen dags för bygglov...
 
Hallå allesammans! Vi har nyligen fått beskedet om att den absolut sista tomten i Veta blev vår, Björnbäret 8!!! Har möten inplanerade med husfirmor de närmaste dagarna, det står mellan A-hus, Smålandsvillan och Smartstart.
Vi har två barn och en varannan-helg-flicka, de är 4 månader, 2 år och 6 år gamla, alla är flickor.
Den här resan är den mest spännande vi gjort (nåja, näst efter barnen) men det är ju en bedrövligt omständig djungel om vad man ska välja, och hur och varför... Är väldigt inne på 1-plansvilla hos a-hus, det gäller Basic #1. Någon som valt en separat entreprenör för markarbete/grund? Någon som byggt på helgjuten platta och valt bort torpargrund, och i så fall varför?
Jahopp, väl mött, kära framtida grannar!
 
marcia82 skrev:
nybyggnadskartan kom igår...
ritar in huset på måndag och sen dags för bygglov...
Jahopp, Marcia, se till att klämma ut lite plus-poäng från killen nu, eftersom du värvar kunder åt honom :)
 
cenlindan
det första jag gör på måndag när vi ses... ska skriva ner en önskelista i helhgen...hahahaa
ha, fattar inte än att vi ska bli grannar...helt otroligt
 
japp, riktigt jäkla vrålcoolt är det :)
 
men vet någon hur mycket de drar av på priset om man väljer att INTE kakla badrummet eller lägga klinker där....utan sköter det själv???

för Marcia, du vet ju vem jag ämnar anlita....*brödlimpor*
 
nja, brödlimpor vet jag inte, men jag skase
typ tvååtr av färsk bröd varje dag kanske går
du ve´t ju vad han tar...
 
någon tapetserare i närheten som vill ha iordniong badrummet?
 
ring o fråga a-hus killen
eller ska jag?
är nyfiken...
 
någon som bor i lkpg eller i närheen redan nu? vore kul att lära känna folk redan innan man flyttar till veta... bor själv i ljungsbro
 
Var och kollade på tomten idag....inte mycket mer än några fräscha villor, några jordhögar o lite pinnar i jorden här o var...men man blir lite lycklig när man ser allt så nytt o fräscht, jämfört med villorna närmare kärnan av samhället där mossan frodas på taken.... Imorrn ska vi ha möte med a-hus och därefter ska vi ta det definitiva beslutet om vilken villa det blir...står mellan Smålandsvillan "Lammhult" och A-hus "Basic#2".... Spännande så man kan krevera!
 
Hej celindan o välkommen du oxå. Var det möjligen ni som var i corren idag? Lycka till med beslutet..kommer ihåg vad jobbigt det var ;-)

vi bor i Linghem än så länge..
 
nilha skrev:
Hej celindan o välkommen du oxå. Var det möjligen ni som var i corren idag? Lycka till med beslutet..kommer ihåg vad jobbigt det var ;-)

vi bor i Linghem än så länge..

Nilha: Tjena tjena! Visst var det vi som var med i corren! Skarp gissning! Jag har inte läst hela den här tråden, vilket Myresjöhus skall ni bygga? Björnbäret 2 ligger.....vart i förhållande till vår tomt? När planerar ni flytta in?
För vår del lutar det nu mot Smålandsvillan....de har ett superbra avtal med en viss bank som ger 95% i bottenlån, så om vår ansökan går igenom blir det med största sannolikhet Villa Lammhult som byggs på Björnbäret 8!!!
 
hej granne! när skulle det bli inflyttning med dem i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.