Intressant och det märkte jag Nu liksom... Electrolux under namnet.

Har både Husqvarna inbyggdugn och AEG kyl/frys.

Bifogar bilder på logo...
 
  • 20081006026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20081006027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bennybanjo skrev:
Precis som "svartöra" var inne på tidigare i tråden är det ju frågan om Lux-koncernens egen hackordning. Zanussi längst ner, sedan Helios, Elux, Husqvarna och i toppen AEG. Med andra ord börjar zanussi/helios med de enklaste modellerna och Husqvarna/aeg toppar med de mest avancerade. ...
Vad får du det ifrån. Såväl Zanussi som Husqvarna är s.k. National Consumer Brands, dvs varumärken mot nationella marknader. Husqvarna till Sverige och Zanussi till Sydeuropa.

Se:
http://www.electrolux.com/national_consumer_brands.aspx

Här finns för övrigt loggan med Husqvarna / Electrolux.

Men i fråga om AEG håller jag med. Om man läser den inledande texten under "Electrolux Master Brand" ser man att AEG-Electrolux beskrivs som koncernens toppmärke.
 
... å andra sidan skriver de att: "Electrolux is our flagship brand ...". Så man kanske skall ta marknadsföringssnacket med en nypa salt? :)
 
Husqvarna och Electrolux skiljer sig åt i design och att modellerna har lite olika funktioner. Tittar man på t.ex. kyl och frys finns det dock skåp som är gjorda i Sverige såväl som Ungern och Italien från båda två (Zanussi har italienska fabriken). Bästa skåpen är de svenska Superkabinett-skåpen. AEG har inga fabriker kvar alls utan lever endast som märke.
 
Ett tips till er som är osäkra på vad ni köper, Electrolux har en sida som alla data är inlagda på.T ex. om ni är intresserade av en spishäll eller nåt annat så skriv in produktnamnet eller delar av det i sök-funktionen på denna sida. http://produktfakta.electrolux.se
Den används av återförsäljare för att få fram alla fakta om Electrolux hela sortiment.
Den är spatranskt uppbyggd men funkar helt ok!;)
 
Extremt gammal tråd men jag undrar om någon har erfarenhet av AEG spisar? Tycker det är svårt att hitta vad folk tycker om sina spisar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.