Var på Jula igår och handlade svetsdraperier på deras res och då hade dom rea på armaturer också... en smal variant med 2x36W, IP65 och elektronisk ballast.
Det som stör mig är att mina kablar kommer ovanifrån så på den typen av IP65 med kabelingången på sidan måste jag borra upp hål i taket på armaturen och det blir ju lite meck...

Exaktor NAIAD är precis vad jag skulle vilja ha, Biltema varianten jag länkade till är ju en snikversion av den.

Kommer slipas och lackas och lite annat i garaget så frågan är om jag ändå behöver IP65?
 
Gabbe1 skrev:
Jag måste ändå försvara Biltema i det här sammanhanget, jag köpte både T5 armaturer (28st) och lysrör (56st) och samtliga har funkat utan ett enda problem i drygt två år nu, detta trots att de har ett mycket fördelaktigt pris.
Fast du pratar om 2 år. Mina vart också fine efter 2 år men jag menar att ett garage bygger men för att det skall stå i 50 år och armaturerna bör klara iaf halva den tiden.

En insident där en armatur ramlar i taket på en bil så kommer det att kosta mig mer än vad jag sparade in på mina armaturer. Sen är det klart att man är lockad till billigare grejer. I ditt fall så är det ju ändå typ 28x300kr så det är ju nästan 9 lax.
 
Y
Funderar också lite på antal och placering. tänker då på dom slimmade ip44.

Skissade lite.. brunt = 400x80cm arbetsbänk. lila = volvo v70.. gult = lysrörarmaturer

frågan är om jag kommer svära över att det blir mörkt i mitten. fast känns som om det blir väldigt många armaturer annars. det är om jag har tre på rad längstgående och skippar andra raden horisontella.
garagelampor.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


det vore nog bättre för undvika skuggor om man lutar in över motorn och har lysrör bakom sig.

kanske skulle ha 4 på rad så man undviker skuggor över över arbetsbänken. fast jag ritade dom djupare in på bänken ljust för undvika skuggor ifrån huvudet.

garagelampor2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Chaly
Du har ingen portmotor-skena eller dylikt monterad i taket att ta hänsyn till? Om inte så tycket jag det ser bra ut...
 
Y
Nixpix, kan montera dom fritt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.