Konstigt resonemang.
Jag håller helt med att TS bör bekosta ev flytt.
Om någon annan, kommun eller samfällighet betalar så är det ju grannarna som är med och betalar oavsett. :D
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
F
roland53 skrev:
Konstigt resonemang.
Jag håller helt med att TS bör bekosta ev flytt.
Om någon annan, kommun eller samfällighet betalar så är det ju grannarna som är med och betalar oavsett. :D
Det är inte det minsta konstigt och stor skillnad men du har tydligen inte den insikten. Har kommunen gjort en tavla i projekteringen så varför skulle dom inte betala?
 
fsn skrev:
Det är inte det minsta konstigt och stor skillnad men du har tydligen inte den insikten. Har kommunen gjort en tavla i projekteringen så varför skulle dom inte betala?
Varför skulle inte samfälligheten göra det om de har klantat sig?
 
F
Kane skrev:
Varför skulle inte samfälligheten göra det om de har klantat sig?
Klart dom skall om det är så. Har bara fått för mig att om det är nån avstyckningsplan och ett nyetableringsområde så är det nån annan som projekterar och samfällighet som sen övertar ägaransvaret. Så har det varit i dom samfälligheter jag känner till men det är ju i princip bara en gissning från min sida.
 
fsn skrev:
Det är inte det minsta konstigt och stor skillnad men du har tydligen inte den insikten. Har kommunen gjort en tavla i projekteringen så varför skulle dom inte betala?
Jo, jag har insikten att när något skall betalas med gemensamma pengar ( i detta fallet kommunalskatten) så drabbar det kollektivet. Och kollektivet bör inte betala för en enskilds blunder.
I inlägg # 88 gav du (med versaler) uttryck för att du hoppades att kommunen skulle betala.
Då är din insikt och inställning till gemensamma tillgångar väldigt märklig, enligt min åsikt.
 
F
roland53 skrev:
Jo, jag har insikten att när något skall betalas med gemensamma pengar ( i detta fallet kommunalskatten) så drabbar det kollektivet. Och kollektivet bör inte betala för en enskilds blunder.
I inlägg # 88 gav du (med versaler) uttryck för att du hoppades att kommunen skulle betala.
Då är din insikt och inställning till gemensamma tillgångar väldigt märklig, enligt min åsikt.
Nej det gjorde jag inte, läs innantill, håll dig till sanningen och lägg ner sosse-tugget. Jag skrev att man kunde hoppas på att kommunen gjort en tavla och bekostar flytten och att det då är dubbelgrattis till TS.

Nåt annat har jag inte skrivit men jag anser att det i princip är tjänstefel att placera en stolpe så som den var placerad (med reservation för att det finns speciella omständighter som inte framkommit) och att det vore trevligare för grannsämjan om det i sådana fall är kommunen som gjort fel och inte samfälligheten.
 
Redan i inlägg # 1 framgick det att TS medgav att han gjort misstaget och missat lyktstolpe placering.

Detta är ingen politiskt forum men jag vet vilken politisk inriktning som gärna vill att "andra" skall betala.
Jag tillhör inte den skaran.
 
F
roland53 skrev:
Redan i inlägg # 1 framgick det att TS medgav att han gjort misstaget och missat lyktstolpe placering.

Detta är ingen politiskt forum men jag vet vilken politisk inriktning som gärna vill att "andra" skall betala.
Jag tillhör inte den skaran.
Och? Den kan ju vara felplacerad ändå eller?
 
Är du militär eller?
En gammal dålig vits;
Serganten instruerar beväringarna:
- Om inte kartan och verkligheten stämmer överens så är det kartan som gäller , ;)
.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.