C Comfort Thomas skrev:
R410 är en blandgas och innehåller R32 om jag inte minns helt fel.
Bara en liten parentes i det hela
Jo så är det nog vid närmare eftertanke, skulle kunna kolla min tabell. Men är inte att rekommendera att använda äldre pipor, med tanke på gammalt slitage spån och oljor som man får in i nya maskinen.
 
P Petersrör skrev:
Jo så är det nog vid närmare eftertanke, skulle kunna kolla min tabell. Men är inte att rekommendera att använda äldre pipor, med tanke på gammalt slitage spån och oljor som man får in i nya maskinen.
Om man nu räknar med att det inte är något knas med dom gamla rören och väljer att behålla dom så måste man även kolla att den nya maskinens olja är ”blandningsbar” med andra oljor
 
C Comfort Thomas skrev:
Om man nu räknar med att det inte är något knas med dom gamla rören och väljer att behålla dom så måste man även kolla att den nya maskinens olja är ”blandningsbar” med andra oljor
Om man som kund är nöjd med att behålla dem gamla rören så är det bara att köra på.
Enligt mig är det oseriöst att behålla dem gamla.
 
P Petersrör skrev:
Om man som kund är nöjd med att behålla dem gamla rören så är det bara att köra på.
Enligt mig är det oseriöst att behålla dem gamla.
Beror på förutsättningarna så kan inte säga att allt är oseriöst, men det är min åsikt och alla får ha sin egen
 
C Comfort Thomas skrev:
Beror på förutsättningarna så kan inte säga att allt är oseriöst, men det är min åsikt och alla får ha sin egen
helt rätt, alla gör det som känns rätt i magen.
 
P Petersrör skrev:
helt rätt, alla gör det som känns rätt i magen.
Tyvär ser man många som har fel på magen :cool:
 
C Comfort Thomas skrev:
Tyvär ser man många som har fel på magen :cool:
Ja, det är det som oroar mig med gamla rör. Men är absolut inte expert kör mest traditionell rörmockeri eller vad man kallar det och luft luft är en liten del av företaget. problemet är att många bara vill tjäna pengar och ser inte till kundens bästa.
Nu får vi inte fortsätta surra här, ett trevlig samtal iallafall.
 
A
Ingen stor grej om rörens vara eller icke vara
jag låter skicket på de gamla rören vara avgörande om det skall bytas eller inte om inget haveri har uppstått eller motsv.
ofta byter man för att de gamla inte räcker eller man flyttar något i samma veva.
elkablaget byter man ofta inte minst för att matningen sitter på olika ställen
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Vore glad om rörisarna sköljde ur ordentligt från allt skit i rör/raddisar vid installation av luft/vatten då magnetitfilter och silen ofta är fulla av gegga ganska snart efter installation med flödeslarm som följd .
Lite off topic men bara en synpunkt när det gäller skitiga rör :cool:
 
C Comfort Thomas skrev:
Vore glad om rörisarna sköljde ur ordentligt från allt skit i rör/raddisar vid installation av luft/vatten då magnetitfilter och silen ofta är fulla av gegga ganska snart efter installation med flödeslarm som följd .
Lite off topic men bara en synpunkt när det gäller skitiga rör :cool:
faktiskt!! Enkelt när man har rivit ur den gamla så är det enkelt att koppla på slangar på Till och retur. Så kopplar man alt annat under tiden som systemet sköljs och blir som nytt. Har man hittar en själsfrände!?
(förlåt tråd startare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.