glasis skrev:
jag har kollat lite på hägern och det är ett hus som är i min smak.men jag har funderat lite runt lösvirke och som jag läste i något inslag. lövirke är billigt i inköp men dyrare för stomresning om jag ställer det i mot ett modulhus stomrest så borde modulhuset bli billigare för att en fabriksarbetare får bra mycke mindre lön en en snickare.jag tycker det låter sunt men vet alltså inte.det är sånt som är kul att få reda på. är det någon som har gjort en sådan koll skriv och tala om vad du kom fram till
Du kanske skulle göra lite egna undersökningar? Du är välkommen att posta dem här.
 
Chriss skrev:
Hej!

Vi tänkte satsa på huset som heter Hägern.
Nyckelfärdigt: 8750kr
Gör en del själv: 7800kr
:surprised: OJ! Det var något av de billigaste jag sett här på forumet!

 
glasis skrev:
lövirke är billigt i inköp men dyrare för stomresning om jag ställer det i mot ett modulhus stomrest så borde modulhuset bli billigare för att en fabriksarbetare får bra mycke mindre lön en en snickare.jag tycker det låter sunt men vet alltså inte.det är sånt som är kul att få reda på. är det någon som har gjort en sådan koll skriv och tala om vad du kom fram till
Det där med löneskillnaderna stämmer säkert och modulhusföretagen borde alltå kunna hålla lågre priser. Om de sedan verkligen gör det eller väljer att öka sin vinst i stället är en annan fråga.
 
glasis:vart ska du bygga?
 
jag har en tomt i ekolsund i enköping.jag får börja bygga tidigast våren-sommaren 2004 pga komunalt vatten och avlopp men jag skall börja med att dränera tomten i sommar.så nu är det bara att sitta och klura på vilken hustillverkare vi skall välja.
 
Claes skrev:
:surprised: OJ! Det var något av de billigaste jag sett här på forumet!
Obervera att det är huskostnaden (byggsats och entreprenad) exklusive tomt och byggherrekostnader.
 
Jo men om du tittar på din post så har du skrivit att huset kostar 8750kr (åttatusen sjuhundra femtiokronor)
Så kanske skall vara 875kkr eller 8750000 eller 8750kr/kvm? Lite otydligt vad priset egentligen är det är ju inte 8750kr
 
Claes skrev:
Jo men om du tittar på din post så har du skrivit att huset kostar 8750kr (åttatusen sjuhundra femtiokronor)
Så kanske skall vara 875kkr eller 8750000 eller 8750kr/kvm? Lite otydligt vad priset egentligen är det är ju inte 8750kr
Sorry :-[

Det skall ju naturligtvis vara 8750 kr/kvm respektive 7800 kr/kvm
:)
 
chriss har du varit in i en hägern och känt på kvalitèn.
vet du om fiskarheden har något visningshus
 
Jo glasis...frågetecknet sitter uppe till höger på tangentbordet..... ;)
 
Glasis... Vad kostar en tomt i ekolsund nuförtiden?? /nyfiken
 
glasis skrev:
chriss har du varit in i en hägern och känt på kvalitèn.
vet du om fiskarheden har något visningshus
Nej tyvärr inte. Vi fastnade för utseendet och att det man ser i kataligen är vad man får. Jag menar t.ex. spröjs, farstukvist mm. Vissa företag visar upp ett hus som man tycker "Wow" men sedan visar det sig att allt kostar extra.
En annan positiv sak är ju priset ;D
Det finns åtminstånde två till som skall bygga Fiskarhedenvillan, det är Christian och Bumpan och de har kommit lite längre än vi. Vi är fast i bankträsket.

/Chriss
 
Lajbanson....... jag vet att det finns en tomt som skall säljas och dom vill ha ca 200 000:- 4000kvm. vänta bara till vatten och avlopp är fram draget och man får bygga då blir dom dyra. det är bra när allt skall värderas en dag ;D
 
Har redan tomt och hus.... var bara nyfiken på priset, hade jag inte redan byggt skulle jag slagit till direkt.
 
Eftersom det är så kul och problemfritt att bygga kan du väl bygga ett hus igen....? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.