Solberg skrev:
Hej!
Panelen är pärlspontpanel 13x95 köpt på Fresks. Använde kvistlack och sen målade jag den vit ett par ggr.

/Jocke
Vi ska också ha pärlspont i köket och på lite andra ställen i huset. (Ett gammalt trähus från 36). Här kommer nog en jättedum fråga... Men när du skriver pärlspontspanel - är det en skiva med frästa spår i som man sätter dit eller har du spikat upp planka för planka...? Jag har hela tiden tänkt att man måste sätta upp "planka för planka" men det kanske man inte behöver...?

(Dom gamla väggarna ska rivas ner och sen upp med nya gipsskivor.)

Nybörjare på renovering (köket ska börja rivas i helgen)  :)
 
taxen77 skrev:
Vi ska också ha pärlspont i köket och på lite andra ställen i huset. (Ett gammalt trähus från 36). Här kommer nog en jättedum fråga... Men när du skriver pärlspontspanel - är det en skiva med frästa spår i som man sätter dit eller har du spikat upp planka för planka...? Jag har hela tiden tänkt att man måste sätta upp "planka för planka" men det kanske man inte behöver...?

(Dom gamla väggarna ska rivas ner och sen upp med nya gipsskivor.)

Nybörjare på renovering (köket ska börja rivas i helgen)  :)

Hej!

Jag har spikat upp planka för planka :) bytte även ut panelskivan som följde med köksmodulen till plank istället.  Det finns ju färdiga panelskivor att sätta upp ifall man vill.  Här är ett ex. http://www.panelskivan.se/

/Jocke

 
Harrieth skrev:
Hej Jocke,
roligt att se ditt kök! Vi har nämligen köpt mitt kök på samma ställe som du. Fast vi valde dimgrå luckor i stället och annan lösning.
Vi är inte riktigt färdiga ännu, det fattas tapetsering och målning.
Jag önskar att vi också kunde ha en vedspis i köket men det fanns inte möjlighet till det. Verkligen läckert!
Kan tänka mig att ni får många mysiga höst och vinterkvällar i ert vackra kök.
Hej!
Skulle vara kul att se resultatet av ert kök när det är klart, lägg gärna ut bilder :)

mvh
/Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.