Tackar, roligt att höra :)
CATA-Fläkten lyckades jag pruta med i köpet av Köket. Tror den är ganska dyr, kanske mellan 5-10.000:-
Vet att OnOff säljer CATA-fläktar, kanske dom kan ta hem!

/Jocke

 
Har du möjligen en planlösning att visa för oss nyfikna på forumet?
 
Ditt kök blev verkligen fint. Snyggt med lite gammaldags stil.

Men jag tror det praktiska har fått ge vika för skönheten. Håret reste sig på mig när jag såg placeringen av eluttagen - främst till kaffebryggaren. Får bara hoppas att ni varken har barn eller husdjur. Vilken underbar kabel för små nyfikna händer att ta tag i och i precis lagom höjd! Min son drog en kaffebryggare över sig när han var sju månader så jag är livrädd för kablar som hänger i barnhöjd.

Sen kan man ju undra hur länge ni trivs med placeringen av diskmaskinen?

....men snyggt blev det!
 
Mycket snyggt!

Ofta är det svårt att få en helhet(röd tråd) i ett kök. Jag har sett skräckexempel på när man blandat gammalt och nytt i en stor röra. Ni har verkligen lyckats!

//Manderberg
 
Norrlandsbo skrev:
Ditt kök blev verkligen fint. Snyggt med lite gammaldags stil.

Men jag tror det praktiska har fått ge vika för skönheten. Håret reste sig på mig när jag såg placeringen av eluttagen - främst till kaffebryggaren. Får bara hoppas att ni varken har barn eller husdjur. Vilken underbar kabel för små nyfikna händer att ta tag i och i precis lagom höjd! Min son drog en kaffebryggare över sig när han var sju månader så jag är livrädd för kablar som hänger i barnhöjd.

Sen kan man ju undra hur länge ni trivs med placeringen av diskmaskinen?

....men snyggt blev det!
Hej!
Kanon med lite synpunkter oxå  :)
Har försökt att tänka så praktiskt som möjligt både med eluttagen och arbetsytor.
Tackar för tipset med kaffebryggaren!

Angående diskmaskinen så känns den helt kanon placerad med en armlängds avstånd med nedfälld lucka till diskho  :)

/Jocke

 
Lillbjorn skrev:
Har du möjligen en planlösning att visa för oss nyfikna på forumet?
Har tyvärr ingen digital planlösning, har några första utkast där jag har ändrat och modifierat utefter nya idéer.
Har även fått hjälp med Planlösningen av en kille som heter Peter på "KÖKET i Norrland" i Sundsvall.

mvh
/Jocke
 
Josse skrev:
Ja en del är ju händiga av sig.
Själv har jag ett hyreshus där det väntar en hel del renovering i en lgh framöver, vore fint med lite hjälp där  :cool:

/ Josse
Japp, det är bara att höra av dig  :)
Har själv 2 st hyreshus, så det brukar bli lite renovering där oxå.

/Jocke
 
Jag är inte så förtjust i det gamla stuket med vedspis, men hörnet med hällen är suuuupersnyggt! Bild nr 4 faller mig också i smaken...hubbahubba! ::)
 
Norrlandsbo skrev:
Ditt kök blev verkligen fint. Snyggt med lite gammaldags stil.

Men jag tror det praktiska har fått ge vika för skönheten. Håret reste sig på mig när jag såg placeringen av eluttagen - främst till kaffebryggaren. Får bara hoppas att ni varken har barn eller husdjur. Vilken underbar kabel för små nyfikna händer att ta tag i och i precis lagom höjd! Min son drog en kaffebryggare över sig när han var sju månader så jag är livrädd för kablar som hänger i barnhöjd.

Sen kan man ju undra hur länge ni trivs med placeringen av diskmaskinen?

....men snyggt blev det!
Men det är tur att dom är barn så kort tid ;)
För när barnen är stora är det skönt att man gjorde som man själv ville ha det :)
Annars hade jag fått ångra hela mitt hus nu när mina barn är stora..om jag tänkte på mina små barn då ;D :cool:

 
Posted by: Ms_Smirk Posted on: 26. Feb 2006 at 17:53
Tror jag varit inne varje dag och drägglat över ditt kök - så jäklar fint tycker jag att det är.    
Gäller det kanske mest bild nr 4 här också???  ;D ;D ;D[/quote]


Bild 4 är en bonus, en extra krydda till köket  ;D  ;)  ;D
 
Men det är tur att dom är barn så kort tid    
För när barnen är stora är det skönt att man gjorde som man själv ville ha det    
Annars hade jag fått ångra hela mitt hus nu när mina barn är stora..om jag tänkte på mina små barn då    
Kan vara värre att få ångra sig hela livet över att man inte tänkte på barnsäkerheten när man sitter där med ett barn med hemska ärr! För att inte tala om en lång period av smärtsamma behandlingar.
 
Snigel skrev:
Jag är inte så förtjust i det gamla stuket med vedspis, men hörnet med hällen är suuuupersnyggt! Bild nr 4 faller mig också i smaken...hubbahubba!  ::)
Ja man tackar för komplimangen  ;)  lr var det kaklet i bakgrunden  :)

/Jocke
 
Mitt "drömkök" som än så länge bara finns uppe i knoppen sammanfaller väldigt mycket mer Ert färdiga resultat; pärlspånt, bänken (finns det förvaring i den? Det är det i min planerade  :) ) Verkligen genomtänkta detaljer så som den inbygda hyllan för kokböcker mm...mysigt!
Är just nu mitt uppe i en renovering av sambons kontor så längtan efter att dra igång ett mastodont projekt m köket är inte så het just nu. Det skall rivas (bärande :-??) väggar, flyttas vattenledningar, nytt golv...ja, ja, det kommer. Skall fundera hur vi löser köksbord, vi äter så sällan i köket! Trivs båda två med (o?)-vanan att äta framför tv:n ;D.
Blir nog nån bardisk, helt opraktisk om man har barn men man kan ju inte planera för nått man inte har!
Återigen, jättemysigt kök!
 
bjorlevik skrev:
Mitt "drömkök" som än så länge bara finns uppe i knoppen sammanfaller väldigt mycket mer Ert färdiga resultat; pärlspånt, bänken (finns det förvaring i den? Det är det i min planerade  :) ) Verkligen genomtänkta detaljer så som den inbygda hyllan för kokböcker mm...mysigt!
Är just nu mitt uppe i en renovering av sambons kontor så längtan efter att dra igång ett mastodont projekt m köket är inte så het just nu. Det skall rivas (bärande :-??) väggar, flyttas vattenledningar, nytt golv...ja, ja, det kommer. Skall fundera hur vi löser köksbord, vi äter så sällan i köket! Trivs båda två med (o?)-vanan att äta framför tv:n ;D.
Blir nog nån bardisk, helt opraktisk om man har barn men man kan ju inte planera för nått man inte har!
Återigen, jättemysigt kök!
Det finns förvaring i bänken :) Ett hörnskåp som rymmer en hel del, man kanske inte ser det så tydligt på någon av bilderna.
Den större inbyggda hyllan är egentligen tänkt för en inbyggd platt TV, har planerat in Antenn och eluttag där. Men jag är osäker nu i efterhand om det skulle göra sig bra!
Det är kul med stora projekt och det blir oftast mer jobb än man kanske hade tänkt sig från början, speciellt när det hänger elcentraler och det går vattenledningar ivägen  :)  Men då rev jag oxå ut ett gammalt kök, badrum, hall och sovrum för att kunna få ytan.


/Jocke
 
Josse skrev:
[quote author=Solberg link=1140722746/0#24 date=1141036111][quote author=Josse link=1140722746/0#19 date=1141031824]Ja en del är ju händiga av sig.
Själv har jag ett hyreshus där det väntar en hel del renovering i en lgh framöver, vore fint med lite hjälp där  :cool:

/ Josse
Japp, det är bara att höra av dig  :)
Har själv 2 st hyreshus, så det brukar bli lite renovering där oxå.

/Jocke
[/quote]

Har lite tapetsering i en lgh som jag skulle behöva hjälp med framöver, vore det något för dig kanske??  :cool:[/quote]


Tyvärr så räcker inte tiden till när man har ett jobb att sköta på dagarna oxå, så du får lycka till själv med tapetseringen  :)

/Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.